  • 1. Data: 2008-01-16 20:30:59
    Temat: Wartość przedmiotu sporu
    Od: "lapcio12" <l...@p...onet.pl>

    Czy wartością przedmiotu sporu (powództwo przeciwegzekucyjne) jest:
    - kwota z BTE
    - suma BTE oraz kosztów sądowych, komorniczych etc?

    Co z kosztami, które ja poniosę w przypadku powództwa? Sąd (po wygraniu przeze
    mnie sprawy) nakaże obligatoryjnie zwrócić je pozwanemu, czy muszę o to wnieść w
    pozwie ("wnoszę o zwrot kosztów procesu"?).
    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2008-01-16 22:23:24
    Temat: Re: Wartość przedmiotu sporu
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "lapcio12" <l...@p...onet.pl>

    > - kwota z BTE

    To.

> [...]
    > wygraniu przeze mnie sprawy) nakaże obligatoryjnie zwrócić je
    > pozwanemu, czy muszę o to wnieść w pozwie ("wnoszę o zwrot kosztów

    Musisz wnieść.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2008-01-16 22:55:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Goomich pisze:

    > Musisz wnieść.

    To zależy:
    Art. 109 kpc
    "Roszczenie o zwrot kosztów wygasa, jeśli strona najpóźniej przed
    zamknięciem rozprawy bezpośrednio poprzedzającej wydanie orzeczenia nie
    złoży sądowi spisu kosztów albo nie zgłosi wniosku o przyznanie kosztów
    według norm przepisanych. Jednakże o kosztach należnych stronie
    działającej bez adwokata, radcy prawnego lub rzecznika patentowego sąd
    orzeka z urzędu"

    Czyli ja ktoś jest bez fachowego pełnomocnika to sąd orzeka z urzędu, a
    wniosek jest niekonieczny.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 4. Data: 2008-01-17 04:57:58
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Goomich pisze:

    > Musisz wnieść.

    nie musi
    ale nie zaszkodzi

    KG

  • 5. Data: 2008-01-17 08:40:14
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 23:55:41 +0100, Johnson napisał(a):

    > Czyli ja ktoś jest bez fachowego pełnomocnika to sąd orzeka z urzędu, a
    > wniosek jest niekonieczny.

    Gorzej, że ten o kosztach dojazdu jest często pomijany i to mimo złożenia
    wniosku z uzasadnieniem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 6. Data: 2008-01-17 13:43:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Gorzej, że ten o kosztach dojazdu jest często pomijany i to mimo złożenia
    > wniosku z uzasadnieniem.

    Na to też są środki prawne ...

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 7. Data: 2008-01-17 13:45:21
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 14:43:36 +0100, Johnson napisał(a):

    > Na to też są środki prawne ...

    Próbowałem. Raz mi się udało - na kilkadziesiąt prób.

  • 8. Data: 2008-01-17 14:07:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Próbowałem. Raz mi się udało - na kilkadziesiąt prób.

    Eee? Gdzie się procedura cywilna nie przyjęła :) ?

    Ja mówię o stanie idealnym, czyli wynikającym z obowiązującego prawa.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 9. Data: 2008-01-17 17:12:02
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson pisze:
    > Eee? Gdzie się procedura cywilna nie przyjęła :) ?

    a bo to mało takich miejsc? :)

    KG

  • 10. Data: 2008-01-17 17:58:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > a bo to mało takich miejsc? :)

    Miejmy jednak nadzieję że więcej jest miejsc w których się przyjęła ...
    Wyjątek można rozbić co najwyżej dla bzdurnych przepisów.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."