-
21. Data: 2013-12-28 23:34:05
Temat: Re: Warsztat zepsuł mi samochód. Co mogę zrobić?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sat, 28 Dec 2013, Madoniowie wrote:
> Jak wyżej. Poza tym nie byłem poinformowany. Skoro ja na wszystko muszę mieć
> papier, to oni chyba też, prawda?
To nie tak.
"Papier" stanowi dość twardy dowód, trudniejszy do podważenia.
Jakby przyszło na spór "słowo o słowo", to warsztat pewnie
ma więcej pracowników którzy słyszeli i mogą poświadczyć ;)
pzdr, Gotfryd
-
22. Data: 2013-12-28 23:44:09
Temat: Re: Warsztat zepsuł mi samochód. Co mogę zrobić?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sat, 28 Dec 2013, Madoniowie wrote:
> Ale w tym samym czasie sprzedawano ten sam model bez DPF.
Trudna sprawa.
Znane były przypadki, kiedy ten sam "fizycznie" dysk występował
z różnymi firmware, a skutkowało to do 3-krotnej różnicy w cenie.
Traktować je jako "taki sam model" czy jednak nie?
To nie był "taki sam pojazd" z prostego powodu - nie musiałbyś
przeprogramowywać!
Podobnie bywało z kartami graficznymi NVidii, w których modele
"pro" różniły się istnieniem obsługi OpenGL, i jakiś czas hackerzy
odnosili sukcesy w walce o odblokowanie tegoż OpenGL w "konsumenckich"
kartach, różniących się drobnymi modyfikacjami elektroniki,
mającymi na celu wykrycie przez driver że ma nie działać.
Całość wygląda podejrzanie podobnie do przypadku auta, w którym
"nie da się" obejść celowych blokad związanych ze sprzętem :)
> Mało tego: modele z DPF tego rocznika nie były sprzedawane
> w Polsce wcale. Auto jest sprowadzane.
Ale to chyba jest bez znaczenia.
pzdr, Gotfryd
-
23. Data: 2013-12-29 02:32:24
Temat: Re: Warsztat zepsu? mi samochód. Co mog? zrobi??
Od: A.L. <a...@a...com>
On Mon, 23 Dec 2013 00:12:40 +0100, Madoniowie
<m...@w...go2.pl> wrote:
>W dniu 2013-12-22 23:01, A.L. pisze:
>> On Sun, 22 Dec 2013 22:44:40 +0100, g672 <g...@g...pl> wrote:
>>
>>>
>>>> Nei wiem jak to jest w UE, ale obawiam sie ze to na pewno legalne nie
>>>> jest. Wiedz idz na policje. To tak lakby ktos ukradl telewizor, a
>>>> potem usilowal oskarzyc wlasciciela telewizora o odszkodowanie, bo
>>>> telewizor byl zepsuty
>>> Tu jest pOLSKA ;)
>>
>> Ale jest UNIA EUROPEJSKA. Ktorej to regulacje dotyczace emisji smiecia
>> z samochodow sa, o ile sobie przypominam ostzrejsze niz te w USA.
>
>1. Usunięcie DPF nie zmienia żadnych emisji substancji szkodliwych poza
>emisją sadzy
>2. Auto jest z roku 2006, w którym to obowiązywała norma EURO4. Jest ona
>spełniana bez problemu również bez filtra DPF w tym modelu. Nie będzie
>spełniana za to EURO5 - obowiązująca dopiero od 2009
>3. Na pewno jest to legalne i sorry, ale Twoje porównanie do kradzieży
>jest nieco z dupy.
>4. Stosowanie filtrów DPF w samochodach jeżdżących na krótkich
>dystansach jest nieekologiczne i powoduje zwiększenie emisji wszystkich
>substancji szkodliwych oraz powstawanie niebezpiecznych odpadów, ale
>tego żaden durny eurourzędas nie przyzna, bo widział tabelkę i wykresik.
>To dobre rozwiązanie, ale dla ciężarówek.
Nie chce mi sie szperac po unijnych pzrepisach.
Ale prawo amerykanskie mowi ze JAKIEKOLWIEK zmiany w fabrycznym
systemie eliminacji spalin sa przestepstwem. O ZMIANY chodzi. Jak
orygninalnie samochod nie mial takiego syetemu to OK. Ale jak mial, to
zmiany w nim sa niedopuszczalne.
A.L.