  • 31. Data: 2019-08-21 21:41:23
    Temat: Re: Warszawa jest zbyt niebezpieczna dla policjantów na rowerach?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2019 o 21:00, u2 pisze:

    > nie zawsze jest błoto, czyli deszcz i śnieg, nie wiem, czy słyszałeś o
    > zabójstwie pary z Niemiec kilka lat temu, zabójca uciekł rowerem, wolał
    > nie czekać na przyjazd kulsonów radiowozem:)

    Wiele rzeczy w życiu słyszałem. Ale Twoja wyobraźnia i wiedza zawsze
    mnie inspirowała. Tylko ten watek jest o odmowie zorganizowania stałych
    rowerowych patroli, a nie o sensie patroli rowerowych samych w sobie.

    Patrol rowerowy jest wspaniała rzeczą tam, gdzie jest i tyle. Pomysł
    podjęcia pościgu przez patrol rowerowy za sprawcą zabójstwa uciekającym
    na rowerze jest wspaniałym pomysłem i bardzo nowatorskim. Ma jedynie
    kilka wad, których wydajesz się nie zauważać. Po pierwsze sprawcy
    zabójstw na rowerach rzadko wcześniej powiadamiają o miejscu planowanej
    zbrodni. Toteż może się okazać, ze "uzbrojony" w rower patrol będzie
    najpierw musiał w to miejsce dojechać, co zdecydowanie szybciej się
    PRZEWAŻNIE robi radiowozem.

    Po drugie, ten akurat na rowerze uciekał. A kolejny będzie hulajnogą,
    skuterem albo konno. Rozumiem, ze Policja ma być elastyczna i na
    radiowozie mieć również konia. No przecież raz na sto lat może akurat
    się przyda.

    Zatem wracając do meritum, patrol rowerowy się sprawdzi tam, gdzie się
    sprawdzi, ale trzeba mieć świadomość problemów z tym związanych.

  • 32. Data: 2019-08-21 21:51:00
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Patrol rowerowy jest wspaniała rzeczą tam, gdzie jest i tyle. Pomysł
    > podjęcia pościgu przez patrol rowerowy za sprawcą zabójstwa uciekającym
    > na rowerze jest wspaniałym pomysłem i bardzo nowatorskim.

    ano, zwłaszcza jak są korki na trasie Łazienkowskiej:)))))))))))

    --
    I love love

  • 33. Data: 2019-08-21 21:53:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.08.2019 o 21:51, u2 pisze:

    > ano, zwłaszcza jak są korki na trasie Łazienkowskiej:)))))))))))

    czy też Siekierkowskiej:)

    https://www.wprost.pl/430841/brutalne-zabojstwo-pary
    -niemcow-w-warszawie-sprawa-umorzona.html

    Brutalne zabójstwo pary Niemców w Warszawie. Sprawa umorzona

    Prokuratorzy z Warszawy umorzyli śledztwo ws. zabójstwa w maju 2012 roku
    pary niemieckich turystów - donosi portal TVP Info.

    -Zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, aby ustalić sprawcę zabójstwa Silke
    G. i Petera H. Mamy pewne tropy, ale nie na tyle silne aby dalej ciągnąć
    śledztwo. Nie zostawiamy jednak sprawy samej sobie. Liczymy, że w
    przyszłości pomogą nam ślady zabezpieczone na miejscu zbrodni i uda się
    do nich dopasować mordercę - powiedział jeden z warszawskich śledczych.

    Jak się dowiedział portal tvp.info prokuratorzy badający sprawę
    zabójstwa Niemców sprawdzili bardzo dokładnie, z kim w ostatnich dniach
    życia mogli się kontaktować turyści. Bardzo poważnie podeszli do
    informacji biegłych, którzy w aucie ofiar odkryli ślady amfetaminy i
    kokainy.

    W sobotę, 19 maja 2012 r. na ul. Wolickiej w Warszawie, pobliżu ogródków
    działkowych, ok. godz. 22 spacerowicze odkryli zakrwawione zwłoki
    kobiety, leżące obok czerwonego kampera. W samochodzie leżał mężczyzna z
    raną głowy. Żył jeszcze, gdy przyjechało pogotowie. Zmarł jednak po
    przyjeździe do szpitala. Okazało się, że byli to turyści z Hamburga:
    Silke G. i Peter H. Kobieta zginęła od czterech strzałów m.in. w głowę i
    klatkę piersiową. Mężczyzna dostał tylko postrzał. Sprawca zostawił
    wiele cennego sprzętu. Z wozu zniknął jeden z portfeli. W pobliżu
    kampera, na trasie prawdopodobnej trasy ucieczki sprawcy, znaleziono
    kamerę Niemców.

    Z ustaleń stołecznej policji wynika, że zabójstwa pary turystów z
    Niemiec dokonano z broni o kalibrze 6,35 mm. To broń o małej sile
    uderzeniowej, popularna w sportach strzeleckich. Na pewno nie była to
    broń przerobiona z gazowej na ostrą amunicję. Nie figuruje także w
    bazach danych, co znaczy, że nie była używana do zabójstw czy napadów.

    TVP Info, ml

    --
    I love love

  • 34. Data: 2019-08-21 22:35:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2019 o 21:53, u2 pisze:
> [...]
    > broń przerobiona z gazowej na ostrą amunicję. Nie figuruje także w
    > bazach danych, co znaczy, że nie była używana do zabójstw czy napadów.

    W sporcie powszechnie używa się boni w kalibrze 5,6 mm. Chyba każdy
    sportowiec ma coś w tym kalibrze. Kaliber 6,35 mm, to dość mało
    popularny kaliber broni, głównie tzw. "damki". Nie kojarzę broni w tym
    kalibrze używanej na zawodach. Ani pistoletów, ani karabinków.

    Karabinki w tym kalibrze, to jedynie pneumatyczne. Może o to autorowi
    chodziło, tylko zapomniał dopisać, że to nie o broń palną chodziło. Ale
    do sportu używa się karabinków kal 4,5 mm. Są jeszcze w sprzedaży te 5,5
    i 6,35. Karabinki 6,35 produkuje HATSAN turecki, ale te w Polsce
    wymagają rejestracji, bo mają ponad 30 J energii przy limicie 17 J.

    Pozostają pistolety. Jedyną dostępną amunicją jest 6,35 × 15,5 mm
    Browning. W konkurencjach dynamicznych w ogóle broń taka nie jest
    dopuszczalna, bo ma za małą energię. Międzynarodowe przepisy IFSS
    dopuszczają w sporcie broń w kalibrze 7,62~9,65 mm. Oczywiście jest
    szereg zawodów koleżeńskich w których strzela się z różnej broni, ale
    żeby taki kaliber uznać za "popularny w sportach strzeleckich", to już
    ktoś poszedł bardzo mocno "po bandzie".

    Gdyby ustawa nie ograniczała możliwości posiadania tylko jednej sztuki
    broni do ochrony osobistej, to pewnie popularność takiej broni by była
    większa. A tak, to mają to tylko i wyłącznie kolekcjonerzy.

  • 35. Data: 2019-08-21 23:06:09
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Gdyby ustawa nie ograniczała możliwości posiadania tylko jednej sztuki
    > broni do ochrony osobistej, to pewnie popularność takiej broni by była
    > większa. A tak, to mają to tylko i wyłącznie kolekcjonerzy.

    jak widać nie tylko:)))))))))))

    --
    I love love

  • 36. Data: 2019-08-22 00:40:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2019 o 23:06, u2 pisze:

    > jak widać nie tylko:)))))))))))

    Wykluczasz, że wśród kolekcjonerów jest zabójca? Ale posłużenie się do
    tego celu taką niepraktyczną bronią jest dość symptomatyczne. Ja
    przykładowo bym się bał, że taki pocisk będzie nieskuteczny.

  • 37. Data: 2019-08-22 08:44:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >>> policjantów. Dobrym pomysłem, jako pomocniczego. Pada? Plucha?

    >Nie lepiej elektryczną hulajnogą? :-)

    Segwayem.

    Ma pare zalet - zajmuje miejsca z grubsza tyle co pieszy, porusza sie
    szybciej - wiec policjant wiecej terenu patroluje w ciagu godziny,
    szybko sie "zsiada", stoi wyzej - wiec i wiecej widzi i rosnie
    autorytet wladzy.

    Co prawda elektryczna hulajnoga ma te same zalety. A rower juz nie ...

    J.

  • 38. Data: 2019-08-22 12:56:01
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Wykluczasz, że wśród kolekcjonerów jest zabójca?

    czyżby kolekcjoner trupów ?:)

    --
    I love love

  • 39. Data: 2019-08-22 14:39:02
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-08-22 o 08:44, J.F. pisze:
> [...]
    > wladzy.
    >
    > Co prawda elektryczna hulajnoga ma te same zalety. A rower juz nie ...

    Cena od 2000 zł, ale i tak tańsza niż samochód :-)

    --
    animka

  • 40. Data: 2019-08-22 15:16:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 21.08.2019 o 12:11, J.F. pisze:

    >Oczywiście. Potem była rewolucja przemysłowa.

    Wczesniej byla - przeciez rower to wytwor przemyslu.
    Wczesniej policjant byl skazany na konia lub wlasne nogi :-)

    J.