eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 49

  • 31. Data: 2008-08-17 17:18:12
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 18:28:43 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    >> to ja zostalem oszukany,
    > Po pierwsze, nie zostałeś oszukany,
    Uważasz zatem, że książka z podwojonymi i brakującymi stronami jest
    pełnowartościowym produktem? OP nic nie pisał, że była wzmianka o wadach na
    książkach.

    PS. wiem, wiem, masz na myśli, że nikt go świadomie nie wprowadził w błąd

    --
    pozdro
    poreba


  • 32. Data: 2008-08-17 17:20:47
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 17:00:54 +0200, Alek napisał(a):

    >>> Czemu na marginesie, to ważne. Zresztą to klient ma udowodnić
    >>> co, gdzie i kiedy kupował.
    >> czyli wyciag bankowy z karty wystarczy. bedzie tam nazwa placowki,
    >> kwota i numer opercaji.
    > IMO nie wystarczy, nie ma tam wyszczególnienia towarów.
    Na paragonie _na pewno_ będzie tytuł, wydanie itp. _jednoznacznie_
    identyfikujące książkę? "Zależy to od organizacji sklepu"

    --
    pozdro
    poreba


  • 33. Data: 2008-08-17 17:24:17
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał
    >>
    >> Hmmm, powiadasz, ze musialbym podac numer faktury? No popacz. Nie
    >> dostalem kiedys faktury bo poczta zgubila. Czekam i czekam, w koncu
    >> dzwonie i prosze o wyslanie duplikatu. Nie musialem podawac zadnego
    >> numeru. Tylko moje dane i za co ta faktura. Znalezli sobie w systemie.
    >> Bez robienia sztucznych problemów... ;)
    >
    > Bo komuś tam chciało się.
    >
    Czyli da się :)


  • 34. Data: 2008-08-17 18:51:10
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poreba pisze:
    > Dnia Sun, 17 Aug 2008 18:28:43 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >
    >>> to ja zostalem oszukany,
    >> Po pierwsze, nie zostałeś oszukany,
    > Uważasz zatem, że książka z podwojonymi i brakującymi stronami jest
    > pełnowartościowym produktem? OP nic nie pisał, że była wzmianka o wadach na
    > książkach.

    Nie jest, ale oszustwo wymaga świadomego i celowego działania.

    > PS. wiem, wiem, masz na myśli, że nikt go świadomie nie wprowadził w błąd

    No właśnie.


  • 35. Data: 2008-08-17 19:48:56
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał
    >>
    >> IMO nie wystarczy, nie ma tam wyszczególnienia towarów.
    > Na paragonie _na pewno_ będzie tytuł, wydanie itp. _jednoznacznie_
    > identyfikujące książkę? "Zależy to od organizacji sklepu"

    Na prawidłowo wystawionym paragonie będzie tytuł.


  • 36. Data: 2008-08-17 23:13:25
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.08.2008 Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał
    >> Nie zgodzę się. Po pierwsze, sprzedawca może uznać autentyczność
    >> paragonu a nie może uznać wiarygodności świadka?
    >
    > Paragon może ocenić bo sam takie wystawia. Jak będzie miał
    > podejrzenie że paragon jest sfałszowany to albo odmówi przyjęcia
    > reklamacji albo nawet może wezwać policję.

    Dlaczego nie może ocenic wiarygodności świadka? Działa w pewnym zakresie
    na zasadzie ryzyka i w jednym i w drugim przypadku. Zapewne przy paragonie
    ryzyko to jest mniejsze, ale równiez istnieje.

    > Nie chodzi o zmuszenie do mówienia (bo skoro ktoś sam przyszedł
    > to właśnie po to żeby mówić) ale o brak rygoru odpowiedzialności
    > za mówienie nieprawdy. Nie będzie to przesłuchanie a wysłuchanie

    Jeśli i konsument i jego świadek przyjdą i w omawianym celu nakłamią nie
    będzie to oszustwem?

    --
    Marcin


  • 37. Data: 2008-08-17 23:19:19
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.08.2008 poreba <d...@p...com> napisał/a:
    > Dnia Sun, 17 Aug 2008 18:28:43 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >>> to ja zostalem oszukany,
    >> Po pierwsze, nie zostałeś oszukany,
    > Uważasz zatem, że książka z podwojonymi i brakującymi stronami jest
    > pełnowartościowym produktem? OP nic nie pisał, że była wzmianka o wadach na
    > książkach.

    Jaki ma sens etyczna ocena tej sytuacji skoro nawet zadając takie pytanie
    wiesz, że zapewne sprzedawca nie chciał wycyckać klienta?

    > PS. wiem, wiem, masz na myśli, że nikt go świadomie nie wprowadził w błąd

    No to skoro wiesz to o co chodzi?

    --
    Marcin


  • 38. Data: 2008-08-18 11:33:27
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 17:09:18 +0200, Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał
    >> Jesli mu zalezy na satysfakcji klientów - to poniesie te jak i inne
    >> koszty.
    > Przedsiębiorca nie działa dla satysfakcji klientów a dla zysku.

    Rzecz w tym że pierwsze się w dłuższej perspektywie przekłada na drugie :)
    Dlatego np. Ikea ma do klienta takie podejście, że polskiemu klientowi jawi
    się jako prawdziwy raj - po prostu wiedzą że zadowolony klient przyjdzie
    ponownie i jeszcze zachęci innych.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla"
    (c) Tomasz Olbratowski 2004


  • 39. Data: 2008-08-18 11:49:00
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 17:22:16 +0200, Marian napisał(a):
    > Alek wrote:
    >> Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał

    >>>>> czyli wyciag bankowy z karty wystarczy. bedzie tam nazwa placowki,
    >>>>> kwota i numer opercaji.
    >>>> IMO nie wystarczy, nie ma tam wyszczególnienia towarów.
    >>> numer transakcji ---> paragon ---> nazwa towaru
    >> Po pierwsze nie w każdym sklepie tak to jest zorganizowane,
    > W wiekszosci skomputeryzowanych, gdzie jest platnosc przez karte, to
    > musi tak byc zorganizowane.

    Prawie nigdzie nie jest to tak zorganizowane - owszem, większe sieci
    handlowe bywa że zainwestują w terminale połączone z kasami, ale nadal
    miażdżąca większość operacji karcianych nie jest w żaden sposób powiązana
    ze sprzedażą. Sprzedawca po prostu wpisuje kwotę na terminalu, czeka na
    autoryzację i tyle.

    >> A z ciekawości wziąłem komplet slip + paragon ze stacji paliw
    >> i nie znajduję na nich żadnego numeru, który wiązałby je se sobą,
    > bo numer transakcji to niekoniecznie numer paragonu.

    Jeśli terminal nie jest zintegrowany z kasą, to nie ma żadnego powiązania
    tych transakcji ze sobą - conajwyżej można to zrobić ręcznie, za pomocą ceny
    i czasu. I w omawianym przypadku tylko w ten sposób można by było
    wystartować do EMPIKu:
    - zażądać wymiany
    - poczekać aż sklep stwierdzi że produkt nie został zakupiony u nich
    - pójść z powyższym do sądu, jako dowód dostarczając slip z zapłaty
    kartą w EMPIKu.

    Po sprawdzeniu raczej mało prawdopodobne, by w tym samym czasie +- 5 minut
    dokonano dwóch operacji na tę samą kwotę w jednej kasie.

    > ano trzeba. co gorsza - ponioc planowane jest, zeby przedsiebiorcy nei
    > musieli trzymac 5 lat paragonow fiskalnych w formie papierowych rolek.
    > Maja wejsc przepisy pozwalajace na magazynowanie elektroniczne. I dzieki
    > bogu.

    Z tego co czytałem - chcą to tak zrobić, że i tak pójdzie sprzedawcom
    w pięty... czyli polski fiskalny standard :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla"
    (c) Tomasz Olbratowski 2004


  • 40. Data: 2008-08-18 12:40:59
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.08.2008 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał/a:
    > Dnia Sun, 17 Aug 2008 17:09:18 +0200, Alek napisał(a):
    >> Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał
    >>> Jesli mu zalezy na satysfakcji klientów - to poniesie te jak i inne
    >>> koszty.
    >> Przedsiębiorca nie działa dla satysfakcji klientów a dla zysku.
    > Rzecz w tym że pierwsze się w dłuższej perspektywie przekłada na drugie :)

    Niekoniecznie na tak w sumie niedojrzałym rynku jak nasz.

    --
    Marcin

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1