  • 1. Data: 2008-08-16 19:34:04
    Temat: Pensum
    Od: wojciech <t...@g...pl>

    Witam
    Jestem zatrudniony na umowę o dzieło. Stała kwota + wierszówka. Od
    wierszówki pracodawca odlicza tzw: pensum. Jeśli w danym miesiącu nie ma
    wierszówki kwota pensum przechodzi na kolejny miesiąc czyli pensum od
    wiesrszówki odejmowane są 2 pensa. C<y pracodawca postępuje zgodnie z
    prawem?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-16 19:34:22
    Temat: Re: Pensum
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    wojciech <t...@g...pl> napisal:
> [...]
    > wierszówki kwota pensum przechodzi na kolejny miesiąc czyli pensum od
    > wiesrszówki odejmowane są 2 pensa. C<y pracodawca postępuje zgodnie z

    Jezeli ta koncepcja 'pensum' jest zapisana w umowie, to ma prawo.
    Jezeli nie jest zapisane w umowie, to jest nielegalne.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-08-16 19:35:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    wojciech <t...@g...pl> napisal:
> [...]
    > wierszówki kwota pensum przechodzi na kolejny miesiąc czyli pensum od
    > wiesrszówki odejmowane są 2 pensa. C<y pracodawca postępuje zgodnie z

    Korekta. To chyba jest ukryte zatrudnienie lub umowa zlecenie, a nie umowa
    o dzielo.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-08-16 20:12:23
    Od: wojciech <t...@g...pl>

    ,
    > Korekta. To chyba jest ukryte zatrudnienie lub umowa zlecenie, a nie umowa
    > o dzielo.

    To umowa o dzieło. Z różnych powodów takie rozwiąznie odpowiada zarówno
    mi jak i pracodawcy. Pensum jest zapisane w umowie, ale w tej chwi;i nie
    jestem w stanie stwierdzic czy w umowie jest rowniez zasis u sumowaniu
    sie pensum. Wydaje mi sie, ze jednak nie,,

  • 5. Data: 2008-08-16 20:29:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wojciech wrote:
> [...]
    > jestem w stanie stwierdzic czy w umowie jest rowniez zasis u sumowaniu
    > sie pensum. Wydaje mi sie, ze jednak nie,,

    Przy umowie o dzieło dostajesz za wykonane dzieło tyle ile zapisaliście
    w umowie i na ile wystawiłeś rachunek.
    To co jest w umówie i co jest na rachunku?

  • 6. Data: 2008-08-17 18:55:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wojciech pisze:

    > To umowa o dzieło. Z różnych powodów takie rozwiąznie odpowiada zarówno
    > mi jak i pracodawcy.

    To nie masz pracodawcy.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 7. Data: 2008-08-18 17:05:29
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "wojciech" <t...@g...pl> wrote
    > Jestem zatrudniony na umowę o dzieło.

    Ważna jest treść umowy a nie jej tytuł. Co jest przedmiotem dzieła.

    >Stała kwota + wierszówka. Od wierszówki pracodawca odlicza tzw: pensum.
    >Jeśli w danym miesiącu nie ma wierszówki

    Jeśli nie ma wierszówki, to co jest - jakie dzieło w tym miesiącu wykonałeś?
    W umowie o dzieło IMO zapłata jest za wykonanie dzieła, a nie za gotowość do
    jego wykonania.
    Jeśli umowa mówi inaczej może się okazać, że nie jest umową o dzieło.

    >kwota pensum przechodzi na kolejny miesiąc czyli pensum od wiesrszówki
    >odejmowane są 2 pensa.

    A co jak po odjęciu będzie mniej niż zero - obniży stałą kwotę?

    >C<y pracodawca postępuje zgodnie z prawem?

    Ciężko powiedzieć, jeśli tak stanowi umowa to IMHO jest ok. Ale to może być
    umowa zlecenia albo o pracę, trochę dziwne jak na dzieło.