  • 11. Data: 2008-06-14 18:01:48
    Temat: Re: Używanie imienia przez osobę posiadającą dwa imiona
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    Radoslaw Korzeniewski pisze:

    > Jak nie na temat?
    >
    > Pytałeś o podpisywanie się.

    > (...)
    >
    > Jeśli podpisujesz, to nie ważne jakiego imienia używasz - to jest Twój
    > podpis. W szczególności podpis nie musi zawierać ani imienia ani nazwiska
    > - to także jest podpis, pracodawcy nic do tego, chyba że nie chodzi ci o
    > podpis tylko o identyfikację i zamiast Zosia Samosia piszesz Maria
    > Samosia.

    Przepraszam, czy dokładnie przeczytałeś posta, ktorym wywołałem ten wątek?

    Jurek W

  • 12. Data: 2008-06-15 16:02:19
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Wiem, ze włożyłeś dużo pracy w swoją wypowiedź, ale to nie na temat
    > mojego zapytania :(.

    widzisz, używam też drugiego imiona jako podstawowego i w tej sprawie
    zasięgałem opinii, jednocześnie kiedyś sprawdziłem jak to się ma do
    rzeczywistości, nijak, nie ma formalnych przepisów prawnych co do tego,
    jedyne które dotyczą podpisu przytoczyłem, wyciągnij wniosek

    Andrzej Henryk C. ;)

  • 13. Data: 2008-06-15 16:16:25
    Od: "Miranka" <a...@m...pl>

    "Jurek W" <j...@k...chip.pl> wrote in message

    > Przepraszam, czy dokładnie przeczytałeś posta, ktorym wywołałem ten wątek?

    Jestem dokładnie w takiej samej sytaucji jak Twoja żona. Podstawy prawnej
    nie znam żadnej, ale owszem, gdzieś u progu mojego pełnoletniego życia
    zdarzały się sytuacje, kiedy te dwa imiona wywoływały lekkie zamieszanie
    Albo większe, kiedy np. dokumenty na wypłatę szły na drugie imię, a panie w
    kasie miały z innych dokumentów wpisane pierwsze.
    Co robić? Od lat po prostu z uporem maniaka pilnuję, żeby wszystkie
    ważniejsze dokumenty, nawet wyniki badań laboratoryjnych oraz karty u
    lekarzy, były opatrzone DWOMA imionami. Również wszystkie urzędowe pisma,
    nawet reklamacje, wypełniam używając OBU imion. W ten sposób wszyscy
    wszystko wiedzą, sytuacja jest klarowna, a ja mam mniej problemów. W
    podpisie (bazgrołku:) mam pierwszą literę drugiego imienia, bo tak mi
    wygodniej, ale jak Ci już wcześniej napisali, do podpisu nikt nic nie ma -
    podpis nie musi być czytelny. Tam, gdzie dokument jest pół oficjalny i wiem,
    że ktoś potem będzie zwracał się do mnie używając imienia, podkreślam imię
    używane na codzień.
    Anka - nie-Anka:)

  • 14. Data: 2008-06-15 17:07:47
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

> [...]
    > rzeczywistości, nijak, nie ma formalnych przepisów prawnych co do tego,
    > jedyne które dotyczą podpisu przytoczyłem, wyciągnij wniosek

    I co prawda nie zmienia to sensu mojego zapytania, ale sprawa używania
    drugiego imienia nikomu nie przeszkadzała całe lata. Dopiero teraz,
    kiedy szukanie dziury w całym okazało się bezowocne, poszukano tego.

    Jurek W

  • 15. Data: 2008-06-15 18:25:05
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > I co prawda nie zmienia to sensu mojego zapytania, ale sprawa używania
    > drugiego imienia nikomu nie przeszkadzała całe lata. Dopiero teraz,
    > kiedy szukanie dziury w całym okazało się bezowocne, poszukano tego.

    problemem byłoby natomiast gdyby ktoś gdzieś nieopatrznie zamienił na
    jakimś dokumencie kolejność jeśli są podawane dwa imiona, kolega miał
    taki problem i musiał założyć sprawę o ustalenie brzmienia na zgodny z
    aktem urodzenia, następnie wszystkie wadliwe dokumenty trzeba było wydać
    ponownie

    Andrzej