  • 1. Data: 2007-09-25 12:28:24
    Temat: Uwłaszczenie i opory SM
    Od: "Krzyś" <n...@n...com>

    Witam mam taki problem, z którym zwracam się tutaj o poradę.

    Posiadam mieszkanie spółdzielcze własnościowe i zgodnie z ustawą o
    uwłaszczeniu złożyłem wniosek o wyodrębnienie osobnej własności tzw
    "uwłaszczenie"

    Napotkałem na szczególną niechęć SM

    Zacznę od tego że w memencie złożenia wniosku w sekretariacie (za
    pokwitowaniem ) SM od razu pani sekretarka wręczyła mi pismo o treści

    Zaznaczam, iż podanie wniosek był adresowany do Prezesa SM a nie do
    sekretarki.

    Podaję link do treści, ponieważ jest ona dość obszerna i ktoś już, kto
    dostał odpowiedź umieścił w/w treść na forum

    http://www.enter.konin.pl/kzlis/viewtopic.php?p=1439
    &sid=c4bba02485151c4f3db96fc9e4827a60#1439

    Z ustawy jasno wynika iż SM ma 3 miesiące na doprowadzenie do podpisania
    aktu, jedynym powodem nie dotrzymania terminu może być nieuregulowany status
    gruntu - np. SM nie jest dzierżawcą czy właścicielem gruntów na której są
    budynki. Moja SM posiada wykupione już wszystkie grunty.

    Jak z treści wynika został utworzony podział na działki wielobudynkowe,
    mieszkańcy zaskarżyli uchwałę SM i wygrali. Teraz SM się odwoła od wyroku
    sądu I instancji.

    Zastanawiam się na jakiej podstawie? skoro ustawa o SM zabrania tworzenia
    nieruchomości/działek wielobudynkowych ?.

    Ponadto w treści odpowiedzi na mój wniosek jest propozycja :

    Aby uzyskać prawomocną, ww uchwałę, w obecnym stanie prawnym możliwe są,
    dwie, następujące drogi:
    . droga pierwsza -wycofanie przez obu skarżących pozwu z sądu, co spowoduje
    uprawomocnienie się zaskarżonej, istniejącej już uchwały i natychmiastową
    możliwość przekształceń w odrębną własność. Zebranie Przedstawicieli
    zaapelowało w tej sprawie do skarżących, jednakże jak dotychczas
    bezskuteczne.
    . droga druga - powtórzenie całej procedury podziału na nieruchomości, już
    teraz jednobudynkowe (obecna ustawa, która wchodzi w życie z początkiem
    sierpnia nakazuje podział na takie nieruchomości ). Ta droga, przyjmując że
    wszystkie urzędy administracyjne wydadzą potrzebne decyzje bez zbędnej
    zwłoki, trwać będzie około jednego roku.

    Czy można wycofać skargę z sądu jeśli już zapadł wyrok w tej sprawie ?

    Jednocześnie SM podwyższyła tym mieszkańcom których dotyczy zaskarżona
    uchwała czynsz - tłumacząc się kosztami związanymi z nowych podziałem na
    jedno budynkowe działki i kosztami geodety.

    Dlaczego SM nie wystąpiła do UM czy Gminy o zwrot kosztów związanych z
    pracami geodezyjnymi skoro ustawa o tym jasno mówi ?

    Zastanawiam się czy powinienem czekać te 3 miesiące skoro dostałem już
    odpowiedź czy jednak od razu złożyć pismo do sądu/prokuratury -
    zawiadomienie o przypuszczeniu popełnienia przestępstwa przez zarząd SM?

    Z góry dziękuje za odpowiedź

    Krzyś

  • 2. Data: 2007-09-25 14:06:12
    Temat: Re: Uwłaszczenie i opory SM
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Krzyś" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Posiadam mieszkanie spółdzielcze własnościowe i zgodnie z ustawą o
    > uwłaszczeniu złożyłem wniosek o wyodrębnienie osobnej własności tzw

    Czy uwłaszczenie dotyczy mieszkań własnościowych?

    TB

  • 3. Data: 2007-09-25 15:27:50
    Od: Krzyś <n...@n...com>

    Dnia Tue, 25 Sep 2007 16:06:12 +0200, tadeusz napisał(a):

    <ciach>

    > Czy uwłaszczenie dotyczy mieszkań własnościowych?
    >
    > TB

    Zarówno lokatorskich spółdzielczych jaki własnościowych spółdzielczych

    Krzyś