  • 1. Data: 2007-09-25 09:55:44
    Temat: Koszty zastępstwa procesowego
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Usiłuję za pośrednictwem kancelarii radcy prawnego odzyskać zapłatę od
    kontrahenta na sume 6500 zł. Radca prawny żąda przed złożeniem pozwu 1220
    zł brutto tytułem zastępstwa procesowego plus 250 zł na opłatę sądową.
    Wydaje mi się ciut drogo. Czy to normalne stawki?
    Jacek

  • 2. Data: 2007-09-25 10:11:25
    Temat: Re: Koszty zastępstwa procesowego
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > zł brutto tytułem zastępstwa procesowego plus 250 zł na opłatę sądową.
    > Wydaje mi się ciut drogo. Czy to normalne stawki?

    Jeśli chodzi o koszty adwokata, to w ramach zwrotu kosztów zastępstwa
    procesowego otrzymasz - po wygraniu sprawy - 1200zł zasądzone od
    pozwanego. Kwota ta jest minimalnym wynagrodzeniem adwokata w sprawie o
    tej wartości przedmiotu sporu.

    Opłata sądowa to 250zł (postępowanie uproszczone, wartość przedmiotu
    sporu 5000-7000zł).

    Podsumowując: wszystko OK.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-25 10:35:04
    Od: "garmul" <garmul.a_to _wywal@wywalto-wp.pl>

    A) Złóż sam pozew na odpowiednim formularzu - będzie darmo (poza kosztami
    sądowymi)
    lub
    B) Dogadaj się z firmą windykacyjną - może będą tańsi, poza tym poza sprawą
    sądową może pokierują też sprawą u komornika.

    --

    pozdr - Marek

  • 4. Data: 2007-09-26 19:12:33
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    garmul pisze:
    > A) Złóż sam pozew na odpowiednim formularzu - będzie darmo (poza kosztami
    > sądowymi)

    Dokladnie. Sam zostalem zmuszony zalozyc sprawe. W sadzie elegancko
    pomogli mi wypelnic formularz (albo raczej skorygowali to co mialem).

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-09-27 09:12:05
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Brawo!
    Ma to jeszcze takie zalety, że sąd nie "glanuje" za najdrobniejsze uchybienia
    formalne, jak to robi gdy jest pełnomocnik
    strony w osobie radcy prawnego lub adwokata.
    JaC

    -----