  • 1. Data: 2006-07-10 09:21:04
    Temat: Utwór pracowniczy a tajemnica przedsiębiorstwa
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie dotyczące relacji pomiędzy osobistymi prawami majątkowymi a
    tajemnicą przedsiębiorstwa.

    Czy zamieszczenie utworu (stworzonego w ramach wykonywania obowiązków ze
    stosunku pracy) przez autora w portfolio może naruszyć tajemnicę
    przedsiębiorstwa?
    Interesują mnie oczywiście dwie sytuacje:
    - okres obowiązywania umowy o pracę
    - sytuacja po rozwiązaniu umowy o pracę

    Do pytania krótkie wyjaśnienie:

    Utwór to np logo jakiegoś przedsiębiorstwa (stworzone, przyjęte,
    "upublicznione"). Umowa związana ze stworzeniem logo zawiera klauzule
    dotyczące zachowania poufności jej treści. Zatrudniony grafik (autor) ma
    chęć dodania logo do swojego portfolio (stworzonym np na jednym z
    portali internetowych). Pomijam tutaj kwestie związane ze
    współautorstwem (np pracodawcy).

    Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

    --

    pozdrawiam
    kot_bury

  • 2. Data: 2006-07-10 12:14:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kot_bury [###k...@o...pl.###] napisał:

    A utwór ten zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa?
    Bo logo, to raczej bywa powszechnie znane, więc trudno podnieść zarzut
    ujawnienia tajemnicy.

  • 3. Data: 2006-07-10 13:02:29
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    kot_bury wrote:
> [...]
    > chęć dodania logo do swojego portfolio (stworzonym np na jednym z
    > portali internetowych). Pomijam tutaj kwestie związane ze

    Jak firma opublikuje go gdzieś na swoich dokumentach, to ciężko tu mówić
    o zachowaniu poufności.
    Dopóki logo jest w trakcie zatwierdzania i nie jest używane oficjalnie
    to oczywiście podpisanie klauzuli o zachowaniu w tajemnicy jego treści
    jak najbardziej obowiązuje.
    Chyba, że firma w jakiś sposób zastrzegła sobie, że nie chce aby autor
    loga był znany. Pytanie tylko czy to ma jakąkolwiek moc prawną.