  • Data: 2004-05-06 13:53:33
    Temat: Utrata statusu bezrobotnego.
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam szanowne grono.
    W dniu wczorajszym otrzymałem list polecony z PUP z decyzją o utracie
    statusu osoby bezrobotnej. Powodem było nie stawienie się w terminie
    22.04.2004 (czyli dwa tygodnie temu) w celu złożenia podpisu. Wiem, że takie
    żeczy należy pamiętać ale po prostu zapomniałem :-( Nie to jednak mnie
    martwi. W uzasadnieniu jest napisane cyt "... Odzyskanie statusu osoby
    bezrobotnej może nastąpić po upływie co najmniej 3 miesięcy o dnia
    niestawienia się w Powiatowym Urzędzie Pracy - w wyniku ponownej
    rejestracji."
    I w związku z tym mam pytanie.
    Czy rzeczywiście w naszym wspaniałym prawie jest taka bzdura, że przez to iż
    nie stawiłem się w wyznaczonym terminie nie mogę się ponownie zarejestrować
    wcześniej ? Wszak z tego co mi wiadomo nie będę w tym czasie ubezpieczony i
    jaki kolwiek pobyt w szpitalu czy też inna pomoc lekarska (odpukać) mnie
    zrujnuje, no chyba, że wcześniej umrę z powodu braku pieniędzy na leczenie.
    Mam cichą nadzieję, że to jest wymysł mojego PUP a nie ogólnopolski przepis.
    Jeżeli jednak sprawa jest taka nieciekawa to proszę o ewentualne porady co
    robić.
    Generalnie zależało by mi na konkretnym przepisie mówiącym o tych
    nieszczęsnych 3 miesiącach.
    Chcę jutro udać się do urzędu wyjaśnić to i nie wiem czy mam się kłucić czy
    rzeczywiście nie mam prawa do rejestracji i wogóle nie mam po co tam iść.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
    Krzysztof Doniczka