  • Data: 2004-05-07 15:26:17
    Temat: Re: Utrata statusu bezrobotnego.
    Od: "attyde" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale jeżeli chodzi ubezpieczenie zdrowotne to niekoniecznie jesteś
    > nieubezpieczony. Jeżeli masz pracującą żonę to ona powinna zgłosic cię
    jako
    > członka rodziny w swoim zakładzie.
    > Nie wiem do jakiego wieku obowiązuje to ale podobnie jest jeżeli mieszkasz
    > rodzicami i któreś z nich pracuje. (do 25 lat?).
    > Bezrobotny kolega na pytanie pani w PUP po co się podpisuje usłyszał
    właśnie
    > że ma taki obowiązek. Jeżeli raz się nie podpisze to nie będzie mógł się
> [...]

    Ubezpieczeniu zdrowotnemu podlegasz jako członek rodziny w sytuacji, gdy
    masz ubezpieczonego współmałżonka, lub gdy jesteś stanu wolnego, nie
    ukończyłeś 26 lat i uczysz się w szkole wówczas przy jednym z ubezpieczonych
    rodziców. Tylko muszą zgłosić cię do ubezpieczenia tzn.złożyć w tym celu
    wniosek np. u swojego pracodawcy.
    pozdrawiam
    edyta