  • Data: 2007-03-23 07:20:19
    Temat: Ustawy dla Kowalskiego
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Tak się zastanawiam skąd zwykły Kowalski ma wiedzieć o tych
    wszystkich rzeczach wynikających z różnych ustaw.

    Konkretnie:

    - opłacanie abonamentu RTV jak się kupi radio i/lub telewizor
    - posiadanie legalnego oprogramowania w komputerze
    - płacenie podatku jak się ma pieska (kota już nie)
    - jak się kupi samochód to płacimy podatek a potem opłacamy OC
    - sprzedaż kupno domu/mieszkania - znowu podatek
    - darowizna i znowu podatek?
    - jak się zmieni adres zamieszkania to wymiana dowodu/prawa jazdy/NIP-3

    Coś pominąłem? I jak tu żyć uczciwie w Polsce?

    O większośc z w/w rzeczy nikt się nie upomni - chyba, że w przypadku
    ewentualnej kontroli. Jak nie zapłacę czynszu lub rachunku za prąd/telefon
    to zaraz mi ktoś o tym przypomina :)

    Czytać te wszystkie ustawy które są w ogóle? Te setki ustaw?
    Śledzić na bieżąco aktualizacje? Gdzie, co i jak?

    Ostatnio się dowiedziałem, że nie musiałem płacić Straży Miejskiej
    za to, że przekroczyłem prędkość. Co niniejszym piętnuję.

    A może ktoś gdzieś to ładnie spisał? Może o czymś nie wiem?
    Chodzi mi o zwykłego Kowalskiego, który ma auto i gdzieś tam pracuje.

    --
    Jacek Wojaczyński

    JabberID: j...@j...wp.pl