  • 1. Data: 2008-10-02 20:38:34
    Temat: Ustawa o ochronie danych osobowych i zał. spraw w urzędach
    Od: "adigital" <a...@g...pl>

    Witam!
    Jest ustawa o ochronie danych osobowych... A jak się ona ma do załatwiania
    spraw w różnych urzędach, na pocztach, w sekretariatach, szkołach kiedy
    pracownik w obecności innych ludzi, nie krępując się przy tym w ogóle, prosi o
    podanie danych osobowych? Najczęściej w takiej sytuacji wręczam dowód, aby
    sprawę załatwić "po cichu" ;-> ale też często spotykam się z sytuacją kiedy
    moje imię i nazwisko jest wykrzykiwane przez pracownika np. na Poczcie w
    obecności kilkunastu innych osób. Jak do tego się odnosi prawo?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-10-02 20:47:35
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 2 Oct 2008 20:38:34 +0000 (UTC), adigital napisał(a)
    w:<news:gc3bga$9p1$1@inews.gazeta.pl>:

    > moje imię i nazwisko jest wykrzykiwane przez pracownika np. na Poczcie w
    > obecności kilkunastu innych osób. Jak do tego się odnosi prawo?

    Nie odnosi się.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 3. Data: 2008-10-02 21:27:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 02 październik 2008 22:38
    (autor adigital
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gc3bga$9p1$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jak do tego się odnosi prawo?

    Zezwala na bezproblemową zmianę ośmieszającego Cię imienia/nazwiska.
    Zmieniasz i problem przestaje istnieć.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-10-03 05:09:43
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "adigital" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moje imię i nazwisko jest wykrzykiwane przez pracownika np. na Poczcie w
    > obecności kilkunastu innych osób. Jak do tego się odnosi prawo?

    Imię i nazwisko to nie dane osobowe.

  • 5. Data: 2008-10-03 07:29:26
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jak do tego się odnosi prawo?

    Nijak. Danymi osobowymi są po krótce dane, które pozwalają Cię
    zidentyfikować. Imię i nazwisko takimi danymi nie jest.

    *piotr'ek*

  • 6. Data: 2008-10-03 07:41:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 03 październik 2008 09:29
    (autor *piotr'ek*
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gc4hkn$ndu$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nijak. Danymi osobowymi są po krótce dane, które pozwalają Cię
    > zidentyfikować. Imię i nazwisko takimi danymi nie jest.

    Jak nie? Moje imię i nazwisko w zupełności mnie identyfikuje.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2008-10-03 08:45:50
    Od: note11 <n...@e...net>

    > Imię i nazwisko to nie dane osobowe.

    mylisz się. imię i nazwisko mogą nie być danymi osobowymi, jeśli mówimy
    o janie kowalskim, ale w przypadkach rzadkich nazwisk zdecydowanie jest
    to dana osobowa. tak samo zresztą jak adres email może być daną osobową
    (i...@f...com)

    pozdr.

  • 8. Data: 2008-10-03 14:29:00
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 03-10-2008 o 09:29:26 *piotr'ek* <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Nijak. Danymi osobowymi są po krótce dane, które pozwalają Cię
    > zidentyfikować. Imię i nazwisko takimi danymi nie jest.

    ale jakzdy moze mu zrobic fotke. Wobec czego syponuje juz wizerunkiem
    oraz imie i nazwisko. Czesto sie pyutaja rowniez o ulice. to juz pozwala
    na identyfikacje

    leon

  • 9. Data: 2008-10-03 16:19:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "adigital" <a...@g...pl> wrote
    > Jest ustawa o ochronie danych osobowych...

    Tak. To teraz trzeba doczytać czego dotyczy. Dotyczy zbiorów danych i
    przetwarzania ich w zbiorach, bazach etc. Włączania danych, przechowywawania
    i udostępniania. Zbiór składa się z uporządkowanych, wielu danych. Ustawa
    nie czyni samych w sobie pojedynczych danych jakimś szczególnym dobrem poza
    zbiorem, że np. nie wolno głośno wypowiadać Twojego nazwiska czy imienia.

    >A jak się ona ma do załatwiania
    > spraw w różnych urzędach, na pocztach, w sekretariatach, szkołach kiedy

    Ustawa to zasada ogólna. Natomiast jest wiele innych przepisów regulujących
    daną sprawę, np. postępowanie administracyjne, zdrowotne, karne, oświatowe,
    bankowe... Jeśli te przepisy zezwalają na przetwarzanie danych to mają
    pierwszeństwo.

  • 10. Data: 2008-10-03 21:13:42
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jak nie? Moje imię i nazwisko w zupełności mnie identyfikuje.

    Ta... to za miesiąc odwiedź cmentarze i zobacz ile tam nazwiski i imione
    jest... nawet daty urodzenia są.

    *piotr'ek*