  • Data: 2009-12-07 18:58:26
    Temat: Ustawa antykryzysowa, praca na czas określony ponad 24 m-ce
    Od: M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Proszę o podpowiedź, czy dobrze myślę.
    Są dwie następujące po sobie kolejno umowy o pracę na czas określony:
    1. na 12 m-cy od grudnia 2007
    2. na 13 m-cy od grudnia 2008
    Razem 25 miesięcy, kończy się z końcem roku 2009. Minęły już 24
    miesiące i kilka dni.
    Tu jest artykuł:
    http://www.eporady24.pl/drukuj_artykuly-817.html
    z którego wynikałoby (jeśli ta interpretacja jest słuszna), że umowa
    już być umową o pracę na czas nieokreślony.
    Ustawa o łagodzeniu skutków kryzysu w art. 13 ogranicza do 24 miesięcy
    łączny czas trwania umów o pracę na czas określony między tymi samymi
    stronami. Art. 35 ust. 2 mówi, że do umów zawartych wcześniej (przed
    wejściem ustawy) stosuje się art. 13. Jak dla mnie (nie prawnika), na
    zdrowy rozum sprawa wydaje się jasna.
    Pracodawca jednak twierdzi inaczej - że te 24 miesiące liczą się od
    wejścia w życie ustawy (w sierpniu 2009), a nie od początku pierwszej
    umowy (grudzień 2007) - i znowu proponuje kolejną (trzecią) umowę na
    czas określony.
    Jak sądzicie - jest o co walczyć? Jest już może jakieś orzecznictwo w
    tego typu sprawach?