  • 1. Data: 2002-12-23 09:37:06
    Temat: Urlop wypoczynkowy. Prosze o porade
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    Witam wszystkich
    Mam oto takie pytanie:
    Od ukonczenia studiow w czerwcu 2001 pracuje w firmie od 16 sierpnia 2001.
    Wiem ze nabylem prawo do urlopu dopiero w lutym 2002 roku ( czyli po 6
    miesiacach pracy jako ze wczensiej nie pracowalem)
    Ile dni urlopu za 2002 rok mi przysugiwalo. A ile dni urlopu bedzie mi
    przyslugiwalo za 2003 rok?
    Za studia liczy sie 8 lat do urlopu tak? czyli jakos mi wynika ze juz mi
    tylko jednego roku bedzie brakowalo do pelnego wmiaru.
    AJA

  • 2. Data: 2002-12-23 10:19:57
    Temat: Re: Urlop wypoczynkowy. Prosze o porade
    Od: "Hubert Grzegorzewski" <a...@s...com>

    In news:au6lcq$33p$1@sunflower.man.poznan.pl,
    AJA <n...@w...iie.pz.zgora.pl> typed:
> [...]
    > Za studia liczy sie 8 lat do urlopu tak? czyli jakos mi wynika ze
    > juz mi tylko jednego roku bedzie brakowalo do pelnego wmiaru.

    Zakladajac, ze nie zmienisz pracodawcy:

    luty 2002 - 10 dni
    (polowa urlopu jaki bedzie Ci przyslugiwal po roku pracy)
    sierpien 2002 - kolejne 10 dni
    (to ta druga polowa :)

    1.01.2003 - otrzymujesz 20 dni na rok 2003
    (poniewaz nie osiagnales jeszcze 10 lat pracy - studia liczy sie jako 8 lat)

    sierpien 2003 - dodatkowe 6 dni na rok 2003
    (poniewaz wlasnie stuknelo Tobie 2 latka pracy + 8 lat studiow - zalapales
    sie na wyzszy prog)

    1.01.2004 - 26 dni na rok 2004

    Pzdr
    Hubert
    hubertg(at)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2002-12-23 10:29:12
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    AJA wrote:
> [...]
    > miesiacach pracy jako ze wczensiej nie pracowalem)
    > Ile dni urlopu za 2002 rok mi przysugiwalo.

    20
    Ale mogles jeszcze wykorzystac 8 dni zaleglych z 2001 roku.

    > A ile dni urlopu bedzie mi przyslugiwalo za 2003 rok?

    20 do 16 sierpnia. potem jeszcze 6.

    > Za studia liczy sie 8 lat do urlopu tak?

    Formalnie : szkola srednia + studia.

    > czyli jakos mi wynika ze juz mi tylko jednego roku bedzie brakowalo
    > do pelnego wmiaru.

    Co jest dla Ciebie "pelnym wymiarem"?;);)
    Jezeli chodzi Ci o 26 dni urlopu to masz do nich prawo od 16.08.2003.
    Powinni Ci dopisac pelne 6 dni w dniu, w ktorym konczysz 10 rok pracy.

    pozdrawiam - tan

    -------------------------
    chcesz do mnie napisac
    wytnij "nos." z adresu:
    t...@n...o2.pl
    -------------------------

  • 4. Data: 2002-12-23 14:39:43
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > 20
    > Ale mogles jeszcze wykorzystac 8 dni zaleglych z 2001 roku.

    No i tu wlasnie nie wiem kto sie myli.
    bo nie otrzymalem urlopu w 2001 r. poniewaz nie pracowalem wczesniej
    nigdzie wiec nie przyslugiwal mi (6 miesiecy musialem przepracowac do
    pierwszego urlopu)
    6 miesiecy pracy minello w lutym 2002 ale wtedy juz byla nowa pula urlopowa
    wiec za rok 2001 nic nie otrzymalem.
    No i tak mi w kardach wyjasniali. Wiec teraz kto ma racje i jakie sa
    przepisy?

    > 20 do 16 sierpnia. potem jeszcze 6.

    Uchm .. czyli super jak dla mnie. Myslalem ze dopiero w 2003 dostane z puli
    26 dni urlopu.

    dzieki za pomoc

    AJA

  • 5. Data: 2002-12-23 15:25:46
    Od: "Hubert Grzegorzewski" <a...@s...com>

    In news:au7743$kfa$1@news.gazeta.pl,
    AJA <n...@w...iie.pz.zgora.pl> typed:

> [...]
    > urlopowa wiec za rok 2001 nic nie otrzymalem.
    > No i tak mi w kardach wyjasniali. Wiec teraz kto ma racje i jakie sa

    Prawo do pierwszego urlopu nabywasz po 6 miesiacach pracy i jest to polowa
    rocznego wymiaru urlopowego jaki przysluguje Tobie z racji stazu pracy.
    W tym kontekscie nie przyslugiwal Ci zaden urlop za rok 2001...
    Pierwsze lata po rozpoczeciu pracy traktowane sa w specjalny (i dosc
    skomplikowany) sposob, jesli chodzi o liczbe dni przyslugujacego urlopu -
    spotkalem sie z roznymi interpretacjami, nawet wsrod ludzi zawodowo sie tym
    zajmujacych. To co Ci napisalem wynika z mojej wiedzy i mojej interpretacji
    zapisow kodeksu pracy - zreszta pytania takie jak Twoje przewijaja sie przez
    ta grupe co jakis czas - zobacz archiwum.
    Pociesze Cie, ze jeszcze nie tak dawno prawo do pierwszego urlopu nabywalo
    sie po _roku_ pracy :)))

    Pzdr
    Hubert
    hubertg(at)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2002-12-23 15:41:55
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > ta grupe co jakis czas - zobacz archiwum.
    > Pociesze Cie, ze jeszcze nie tak dawno prawo do pierwszego urlopu nabywalo

    Czyli jednak "kadrowa" wyliczyla poprawnie .. i za 2001 nie moglem otrzymac
    urlopu a w 2002 moglem od lutego otrzymac pierwszy urlop

    AJA