  • Data: 2007-10-22 15:49:21
    Temat: Urlop wychowawczy
    Od: Dorotka <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mam mały problemik:
    Mam dwoje dzieci 2 lata i 4 miesiące. Jestem zatrudniona na czas
    nieokreślony w tzw. budżetówce. Z pierwszym dzieckiem po urlopie
    macierzyńskim złożyłam wniosek o urlop wychowawczy (2 lata). Przez
    niecały pół roku dostawałam zasiłek z urzędu za bycie na urlopie
    wychowawczym, ale dochody męża przekroczyły magiczny próg 504 zł x 3
    os więc postanowiłam wrócić do pracy.
    Tu pytanie czy pomimo iż złożyłam wniosek o urlop wychowawczy na 2
    lata, a przerwałam go po pół roku należą mi się niewykorzystane
    miesiące?
    Niedawno urodziłam drugie dziecko i planuje po urlopie macierzyńskim
    iść na urlop wychowawczy.
    Czy mogę wykorzystać zaległy za pierwsze dziecko, a później przejść na
    drugi urlop za drugie, czy pracodawca może odmówić mi drugiego urlopu
    wychowawczego?
    Jak to jest z tym zasiłkiem: na każde dziecko po 2 lata można pobierać
    zasiłek jeśli dochody nie przekraczają magicznego progu? Skoro na
    pierwsze dziecko dostawałam zasiłek przez pół roku to jeszcze należy
    mi się przez półtorej?
    Proszę o pomoc
    Dorota