  • Data: 2017-05-14 10:45:11
    Temat: Urlop na żądanie - można czy nie można odmówić?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W związku ze sprzecznymi informacjami chciałem ostatecznie
    ustalić jak to jest z urlopem na żądanie - można odmówić
    jego udzielenia czy nie, a jeśli można, to czym się różni
    od zwykłego urlopu?

    Z jednej strony czytam sobie to:

    https://www.kariera.pl/artykuly/urlop-na-zadanie-to-
    nie-swietosc/

    "Pracodawca nie ma bezwzględnego obowiązku udzielenia pracownikowi
    urlopu na żądanie. Może mu odmówić ze względu na szczególne
    okoliczności."

    co jasno sugeruje, że takiego urlopu można odmówić.

    Z drugiej strony znajduję coś takiego:

    http://wyborcza.pl/1,76842,12005027,Najbardziej_chor
    y_pracownik_w_Polsce.html

    i najistotniejszy ustęp artykułu:

    "Ale nic z tego. Do firmy przychodzi e-mail. Z. informuje, że
    bierze jeden dzień urlopu na żądanie. Pracodawca nie może odmówić.
    A dzień po jednodniowym urlopie Z. znów jest chory. I - choć cierpi
    już na inną chorobę - znów jest na zwolnieniu 180 dni."

    Jak mam to rozumieć? Ten drugi artykuł to kaczka dziennikarska?
    Szef tego "chorego" był niedouczony i nie wiedział, że może
    odmówić mu urlopu na żądanie? A może po prostu w międzyczasie
    zmieniły się przepisy i wtedy jeszcze urlopu na żądanie
    nie można było odmówić, a teraz już można?