  • 11. Data: 2007-04-12 22:26:52
    Temat: Re: Urlop macierzynski i koniec umowy o prace
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <b...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:evkmjk$g88$1@inews.gazeta.pl...
    (...)
    > co do wychowawczego - problem polega na tym, ze na
    > wychowawczym nie dostaje sie zadnej kasy z zus ani z zakladu pracy,
    a na
    > zasilku dla bezrobotnych jakies grosze jednak wpadają.

    Urlop wychowawczy zawsze jest korzystny i warto o niego zabiegać
    (pracodawcę nic nie kosztuje) - można się spokojnie zastanowić "co
    dalej robić", szukać nowej pracy. Na urlopie wychowawczym można podjąć
    jakąś dorywczą pracę, opłacane są składki E + R przez Skarb Państwa
    (od niewielkiej podstawy nieco ponad 400 zł miesięcznie), więc można
    zyskać 3 lata okresu składkowego (ważne jako zabezpieczenie
    ewentualnych uprawnień rentowych).
    Zasiłek rodzinny i dodatek do niego z tytułu urlopu wychowawczego (ok.
    400-500 zł miesięcznie) przysługują, jeżeli miesięczny dochód netto na
    1 członka rodziny wynosi do 504 zł.
    Po urlopie wychowawczym również można starać się o zasiłek dla
    bezrobotnych.

    Tylko nie wiem, czy w
    > takiej sytuacji wogole zasilek dla bezrobotnych przysluguje
    (zatrudnienie od
    > roku, wczesniej 3 miesiace umwy zlecenia i ostatnie 6 miesiecy na
    zwolnieniu
    > lekarskim).

    Jeżeli umowa o pracę (pełny etat lub co najmniej minimalne
    wynagrodzenie) oraz okres wypłaty końcówki zasiłku macierzyńskiego
    przez ZUS (po rozwiązaniu umowy o pracę) obejmują co najmniej 365 dni,
    to zasiłek dla bezrobotnych będzie przysługiwał.
    Do tego okresu 365 dni może być też wliczony okres umowy zlecenia,
    jeżeli z jej tytułu żona podlegała ubezpieczeniom emerytalnym i
    rentowym oraz była odprowadzana składka na fundusz pracy, ponadto
    wynagrodzenie z tytułu umowy zlecenia było co najmniej minimalne
    (899,10 zł w 2006 r.).
    Korzystanie ze zwolnienia lekarskiego nie stanowi przeszkody, ten
    okres wlicza się do wymaganych 365 dni w ostatnich 18 miesiącach przed
    rejestracją w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna.

    Pozdr

    --
    wa

  • 12. Data: 2007-04-13 11:17:42
    Od: "miffy" <m...@m...mi>

    > Żartujesz sobie? Znam przypadki, że wywalało się za mniejsze przewinienia.
    > A ponadto pokaż mi pracodawcę, który pracownika zatrudnia od razu na czas
    > dłuższy niż dwa tygodnie/ miesiąc. Będą spóźnienia, nie sprawdzi się to
    > trudno. Umowy nie przedłuży.

    2 tygodnie, miesięc? To chyba Ty sobie żartujesz. Byz może to się zdarza ale
    żeby "pokaz mi pracodawcę..." Prosze bardzo, pokaże i to nie jednego.
    Szukałam pracy jakiś czas i byłam na wielu rozmowach i w prywatnych firmach,
    i w państwowych i zazwyczaj oferowali na początek 3 miesięczny okres próbny,
    a tu, gdzie mnie przyjęli (bez znajomości-po procesie rekrutacyjnym)
    dostałam od razu umowę na 2 lata.