  • 1. Data: 2006-05-02 10:02:25
    Temat: Upublicznienie podpisu cyfrowego
    Od: Jakub Debski <j...@a...com>

    Witam,

    Czy ktoś może orientuje się jak wygląda sprawa podpisów cyfrowych w polskim
    prawie? Załóżmy, że zarejestruję podpis cyfrowy a następnie celowo go
    upublicznię i szeroko rozreklamuję jako "do użytku dla wszystkich pod
    warunkiem, że nie będzie wykorzystywany w celach nielegalnych".
    Jaka jest odpowiedzialność prawna za podpis cyfrowy?
    Co mogłoby w Polsce (oraz w Unii Europejskiej) grozić za coś takiego?

    Pytam w związku z deklaracją Microsoft, że pod systemem Vista nie będą
    uruchamiane niepodpisane sterowniki, co wyklucza zupełnie możliwość
    korzystania z popularnych sterowników open source (np. do PostgreSQL).
    Zastanawiam się więc co by się stało, gdyby ktoś upublicznił swój podpis
    dla społeczności open source :)

    pozdrawiam
    Jakub
    --
    "We're just toys in the hands of Xom"
    www.graveyard.uni.cc - visit Roguelike Graveyard

  • 2. Data: 2006-05-02 11:09:45
    Temat: Re: Upublicznienie podpisu cyfrowego
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jakub Debski napisał(a):
> [...]
    > Jaka jest odpowiedzialność prawna za podpis cyfrowy?
    > Co mogłoby w Polsce (oraz w Unii Europejskiej) grozić za coś takiego?

    Zdaje się że ten kwalifikowany ma taką samą moc jak własnoręczny. Jakbyś
    np. weksel podpisał :)

> [...]
    > korzystania z popularnych sterowników open source (np. do PostgreSQL).
    > Zastanawiam się więc co by się stało, gdyby ktoś upublicznił swój podpis

    To jakiś czarny scenariusz, na pewno będą udostępnione jakieś podpisy
    ,,testowe'' dla programistów, bo inaczej przecież nie dałoby się w ogóle
    pisać sterowników. Będzie zapewne jakieś ostrzeżenie, ale to się powinno
    dać wyłączyć. A te upublicznione klucze prywatne będą zapewne dodawane
    do jakiejś czarnej listy i rozprowadzane przez WU częściej niż teraz
    poprawki :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak