    From: "Joy" <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Uprawnienia policjanta. Na ile sobie może pozwolić?
    Date: Sun, 16 Jul 2006 12:24:37 +0200

    Ostatnio przytrafiła się pewna przygoda. Szwagier się niedługo zaobrączkuje,
    więc, żeby tradycji stało się zadość odbył się mały kawalerski nad
    jeziorem. Około 23:30 wyruszlismy na "spacer" najpier przegląd miejsc
    rozrywkowych (czyt. bary itp) Nastepnie na dość duże huśtawki. Co nieco
    sobie pokrzyczeliśmy i za około 5 min zjawiło się 2 panów w mundurach.
    Upomnieli nas, że jest już po 22 więc należało sie spokojniej zachowywać. CO
    prawda około 150 metrów dalej stało kilka-set watów i to im już tak nie
    przeszkdzało zapewne dlatego, że właściciel z pewnością miał pozwolenie na
    hałasowanie my takiego nie posiadalismy. Przyznaliśmy panom rację i
    spokojnie schodziliśmy z ww huśtawki i jak to nad jeziorem miło wypoczywa
    sie przy piwku tak było i tym razem. JEden pan to zauważył i poprosił mnie
    na krótką chwilę w celu wypisania mandatu kredytowanego(100zł). Odeszlismy
    kawałek do radiowozu a wmiedzy czasie pozostali w bezpiecznej odległości
    udali się za nami. Pan młody po skonsumowaniu kilku piw wcześniej poczuł
    nieodpartą potrzębę udania się w ustrojnie miejsce. Około 25 metrów od
    radiowozu. W pewnym momencie poczuł tylko kajdanki na rece i uderzenie w tył
    barku. Efekt był taki zę wylądował na drzewie. Poprosili i jego w okolice
    radiowozu pospisywali dane.

    Teraz do konkretów.
    Przejrzałem kilka dok. odnośnie uprawnień być może za mało i nie
    dowiedziałem się kiedy policjant może użyć troche drastyczniejszych form
    przywoływania do pożadku. Czyli kiedy i czy zawsze może używać kajdanków.
    Czy może zmusić kogoś do przebadania alkomatem, jeśli wspomniana osoba nie
    prowadziła pojazdu. Czy bez uzasadnienia mogą odwieść na izbę wytrzeźwień,
    bo i to było nam proponowane choć chyba trudno być "pijanym" po wypiciu 3
    piw.

    Zdziwiło mnie troche jego drastyczne zachowanie bo w żaden sposó nie byliśmy
    nawet agresywni. Składam to tylko na to, że to był piątek, młodzi chłopcy,
    zapewne niedawno skończyli szkółkę i być może troche zmartwieni nocnym
    patrolem.
    Ot taka przygoda do poczytania przy niedzielnym obiedzie z rodzinką. Może
    wam się przypomną chwilę kiedy jeszcze byliście bez obrączek, bo to też były
    piekne chwile :)

    --
    Pozdrawiam, Joy !!
    www.lubclub.pl | www.feelthehouse.pl !!! /|\/|\/|\ GG: 597291