  • 1. Data: 2004-09-21 23:17:10
    Temat: Upadłość a zobowiązania WARUNKOWE
    Od: "Piter" <e...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    osoba fizyczna (prowadząca działalność gospodarczą) rozważa swoją upadłość.
    Przyczyną jest fakt, że - w ramach prowadzonej działalności - udzieliła
    wysokoch poręczeń za zobowiązania podmiotu trzeciego. Ten, oczywiście, nie
    płaci ;-)) Zobowiązania poręczyciela są już w trakcie egzekucji komorniczej (a
    część już chyba nawet po umorzeniu egzekucji).
    Pytanka dwa:
    - czy w wyniku zakończenia upadłości tej osoby fiz. jej zobowiązania JAKO
    PORĘCZYCIELA wygasną? (wiem, że nie wygasną wogóle, ale czy wygasną w
    odniesieniu do poręczyciela?)
    - czy ktoś kompetentny byłyby gotów podjąć się poprowadzenia postępowania
    upadłościowego? (oczywiście, nie gratis ;-)))

    Pozdrawiam.
    Piter

    Ps. Proszę o odpowiedzi na maila lub chociaż RÓWNIEŻ na maila; rzadko czytam tę
    grupę. mój mail: ludus-MALPA_poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2004-09-22 07:47:17
    Temat: Re: Upadłość a zobowiązania WARUNKOWE
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 22 Sep 2004 01:17:10 +0200, Piter naskrobał(a):

> [...]
    > płaci ;-)) Zobowiązania poręczyciela są już w trakcie egzekucji komorniczej (a
    > część już chyba nawet po umorzeniu egzekucji).

    nie rozumiem, jesteś poręczycielem a bank nie prowadzi egzekucji także
    wobec ciebie? :>

    > Pytanka dwa:
    > - czy w wyniku zakończenia upadłości tej osoby fiz. jej zobowiązania JAKO
    > PORĘCZYCIELA wygasną? (wiem, że nie wygasną wogóle, ale czy wygasną w
    > odniesieniu do poręczyciela?)

    wygląda na to że tak
    art 91 par 2 zamienia na wierzytelnosci pieniezne a art 369 umarza.

    > - czy ktoś kompetentny byłyby gotów podjąć się poprowadzenia postępowania
    > upadłościowego? (oczywiście, nie gratis ;-)))

    radze skorzystać z usług radców prawnych prowadzących tego typu
    postępowania.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org