  • 1. Data: 2007-01-30 04:33:58
    Temat: Upadełość Spółki Cywilnej- czy możliwa
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    Witam.
    Właśnie dowiedziałem się że spółka cywilna pod rządami nowego prawa
    upadłościowego nie ma zdolności upadłościowej.
    CZy ktoś jeszcze moze to potwierdzić? Wiem napewno,że jescze 4 lata temu było to
    możliwe.
    Morski

  • 2. Data: 2007-01-30 07:06:58
    Temat: Re: Upadełość Spółki Cywilnej- czy możliwa
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Właśnie dowiedziałem się że spółka cywilna pod rządami nowego prawa
    > upadłościowego nie ma zdolności upadłościowej.
    > CZy ktoś jeszcze moze to potwierdzić?

    Potwierdzam. Upadłość może dotyczyć tu wspólników, bo to oni a nie spółka
    cywilna są przedsiębiorcami.
    Zob. uchwałę SN z 6 listopada 2002 r. (sygn. akt III CZP 67/2002, Biuletyn
    SN z 2002 r. nr 11, str. 7)

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl