  • 1. Data: 2009-05-31 14:41:25
    Temat: Jak powinna wyglądać umowa kupna sprzedaży np. kamery wideo?
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    Witam,

    mam możliwość zakupu po niskiej cenie kamery wideo. Wiem nam osobę, od
    której mam kupić ten przedmiot i wiem, że jest lekko niezrównoważona
    (może się domagać zwrotu przedmiotu - "ponieważ to jego"). Osoba, od
    której chcę kupić kamerę potrzebuje pieniędzy na prawdopodobnie na
    alkohol.

    Chcę podpisać umowę kupna sprzedaży, jak ja jednej stronie to
    sporądzić?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-05-31 15:15:46
    Od: kuba <j...@g...com>

    maxknowledge pisze:
> [...]
    > (może się domagać zwrotu przedmiotu - "ponieważ to jego"). Osoba, od
    > której chcę kupić kamerę potrzebuje pieniędzy na prawdopodobnie na

    Jeśli jest tak, jak piszesz, to taka umowa będzie nieważna, niezależnie
    od tego w jakiej formie ją zawrzesz.

    pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2009-05-31 15:17:17
    Od: "Dziadek Mroz" <D...@w...pl>

    > Jeśli jest tak, jak piszesz, to taka umowa będzie nieważna, niezależnie od
    > tego w jakiej formie ją zawrzesz.

    NIeprawda, Między niezrównoważeniem a niepoczytalnością jest róznica. Umowa
    ważna.

    DM

  • 4. Data: 2009-05-31 15:17:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    kuba pisze:

    > Jeśli jest tak, jak piszesz, to taka umowa będzie nieważna, niezależnie
    > od tego w jakiej formie ją zawrzesz.

    O, a dlaczego to?

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-05-31 16:12:17
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Użytkownik "maxknowledge" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Witam,

    mam możliwość zakupu po niskiej cenie kamery wideo. Wiem nam osobę, od
    której mam kupić ten przedmiot i wiem, że jest lekko niezrównoważona

    Chcesz kupić sam od siebie?
    Chyba ze sie spotkało dwóch niezrównoważonych
    Dla kilku stów będzie sobie problem robił
    Ludzie to maja jednak nasra.... w tych pustych łbach.
    Foti

  • 6. Data: 2009-05-31 16:57:12
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 31 Maj, 18:12, "moje_przedmioty" <m...@i...pl>
    wrote:
> [...]

    > Chyba ze sie spotkało dwóch niezrównoważonych
    > Dla kilku stów będzie sobie problem robił
    > Ludzie to maja jednak nasra.... w tych pustych łbach.

    Won, kangurom jaja huśtać, ty dupku!

  • 7. Data: 2009-05-31 17:02:37
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 31 Maj, 17:15, kuba <j...@g...com> wrote:

    > Jeśli jest tak, jak piszesz, to taka umowa będzie nieważna, niezależnie
    > od tego w jakiej formie ją zawrzesz.

    Źle się wyraziłem. Sprzedawca kamery wideo, to młody człowiek, wyrwał
    się z domu na studia i poza domem, rodzicami wciągnął się w nałóg
    alkoholowy, długi i jest lekkomyślny. Potrzebuje pieniędzy, ale nie ma
    je skąd wziąć, a ja chciałbym kupić kamerę.

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2009-05-31 18:07:17
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Użytkownik "maxknowledge" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    wrote:
> [...]

    > Chyba ze sie spotkało dwóch niezrównoważonych
    > Dla kilku stów będzie sobie problem robił
    > Ludzie to maja jednak nasra.... w tych pustych łbach.

    Widzę że nic a nic sie nie pomyliłem :)

  • 9. Data: 2009-05-31 18:19:17
    Od: kuba <j...@g...com>

    spp pisze:

    > O, a dlaczego to?

    Brak swobody powzięcia decyzji i wyrażenia woli skutkuje nieważnością
    czynności prawnej (art. 82 KC). Oczywiście mówię w pewnym uproszczeniu,
    na podstawie tego, co napisał wątkotwórca, bo nie wiem, jak rzeczy mają
    się naprawdę. Odnosiłem się nie do "niezrównoważenia", tylko do
    działania pod przymusem, spowodowanym koniecznością sięgnięcia po alkohol.

    pozdrawiam
    kuba

  • 10. Data: 2009-05-31 18:24:56
    Od: kuba <j...@g...com>

    Dziadek Mroz pisze:

    > NIeprawda, Między niezrównoważeniem a niepoczytalnością jest róznica. Umowa
    > ważna.

    Niepoczytalność to jest pojęcie znane prawu karnemu, a nie cywilnemu i
    nie ma nic do rzeczy. KC operuje tylko pojęciami takimi jak choroba
    psychiczna, niedorozwój umysłowy, innego rodzaju zaburzenia psychiczne
    (przesłanki ubezwłasnowolnienia) lub brak swobody powzięcia decyzji i
    wyrażenia woli (przesłanki nieważności oświadczenia woli). Ciąg
    alkoholowy jak najbardziej zaburza swobodę procesu decyzyjnego.

    pozdrawiam
    kuba