  • 1. Data: 2006-06-14 08:40:18
    Temat: Umowa ustna
    Od: Gribik <g...@o...pl>

    Czy umowa ustna jest obiazujaca?
    Podam przyklad.
    Miesiac temu bylem w ubezpieczalni, w sprawie OC auta.
    Chcialem rozwiazc umowe z obecnym ubezpieczycielem,
    poniewaz ich stawki sa dosyc drogie jak dla mnie (500zl)
    a znalazlem tansza oferte. Ubezpieczyciel zaproponowal mi znizke
    za kontynutacje oraz jakas tam dodatkowo. Ustalilismy kwote na 430zl.
    Zgodzilem sie, gdyz bylo mi na reke. OC konczylo mi sie za miesiac,
    po miesiacu wracam (wczoraj) do ubezpieczyciela, a ten mi mowi ze
    stawki sie zmienily i moja oplata wynosi w tej chwili 580zl!!
    Niestety nie moge juz rozwiac umowy, dopiero za pol roku, przy nastepnej
    racie! Czuje sie oszukany! Specjalnie bylem miesiac wczesniej zeby
    rozwiac umowe, ale zostalem. Naiwny. Ubezpieczyciel ma do mnie numer
    telefonu, zawsze dzwoni, jesli tylko zbliza sie rata,albo cos nie
    pasowalo z podpisem. Tym razem nie dzwonil i nie mam wyboru, musze
    zostac. Dlatego moje pytanie - czy umowa (czy mozna nazwac to umowa)
    ktora ugadalismy - znaczy zaproponowal mi warunki, ja przystalem na nie
    i mialem sie zjawic po miesiaca, co uczynilem - jest obowiazujaca?
    Pozdrawiam - Rafal.

  • 2. Data: 2006-06-14 08:48:16
    Temat: Re: Umowa ustna
    Od: "Arek arkadoo" <a...@o...pl>

    > i mialem sie zjawic po miesiaca, co uczynilem - jest obowiazujaca?
    > Pozdrawiam - Rafal.

    Pozostaje problem dowiedzenia tego, że rzeczywiście zawarłeś taką
    umowe, co będzie bardzo utrudnione.

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 3. Data: 2006-06-14 09:48:49
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    A czy taka rozmowa nagrana na ukryty dyktafon może być dowodem wiążącym w
    sprawie zawarcia owej umowy ?

  • 4. Data: 2006-06-14 11:10:33
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

  • 5. Data: 2006-06-14 11:38:18
    Od: "ELCO" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gribik" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy umowa ustna jest obiazujaca?

    Sluchajcie, jaki numer!!
    Bylem, wywalczylem... W jaki sposob? Otoz dostalem druczek z ktorym
    poszedlem
    do ksiedza, ksiadz podbil pieczatke ze udzielam sie w kosciele i za to jest
    dodatkowe
    20% upustu!! Oczywiscie ksiedza zalatwila ubezpieczalnia, ja do kosciola nie
    chodze..
    Ubezpieczalnia to WARTA..
    Czy takie kruczki "koscielne" sa zgodne z prawem? To jest ewidentne
    zmuszanie do wiary.
    Chyba rzady kaczki zaczynaja dzialac :))
    Pozdrawiam - Rafal

  • 6. Data: 2006-06-14 20:42:07
    Od: "Scobowski" <s...@i...pl>

    nie. chybaze rozmowca mial swiadomosc ze rozmowa byla rejestrowana.

  • 7. Data: 2006-06-14 21:00:39
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Scobowski napisał(a):
    > nie. chybaze rozmowca mial swiadomosc ze rozmowa byla rejestrowana.

    A podstawę prawną podasz?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 8. Data: 2006-06-15 11:26:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e6om6d$sub$1@nemesis.news.tpi.pl Bartosz
    <l...@a...pl> pisze:

    >A czy taka rozmowa nagrana na ukryty dyktafon może być dowodem wiążącym w
    >sprawie zawarcia owej umowy ?

    O tym, co zostanie dopuszczone jako dowód decyduje sąd. Nagranie może być
    uznane za dowód, lecz nie musi. Nagrywać możesz (legalnie) rozmowy, których
    jesteś uczestnikiem (także biernym) oraz takie, które są dla Ciebie
    przeznaczone. Nie masz obowiązku informowania o fakcie rejestracji
    pozostałych rozmówców.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-06-15 11:29:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e6ptdh$13fr$1@news2.ipartners.pl Piotr Kubiak

    > A podstawę prawną podasz?
    Nie poda, bo takowej nie ma. To zwykłe bzdury.

    Jotte