    From: Gribik <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa ustna
    Date: Wed, 14 Jun 2006 10:40:18 +0200

    Czy umowa ustna jest obiazujaca?
    Podam przyklad.
    Miesiac temu bylem w ubezpieczalni, w sprawie OC auta.
    Chcialem rozwiazc umowe z obecnym ubezpieczycielem,
    poniewaz ich stawki sa dosyc drogie jak dla mnie (500zl)
    a znalazlem tansza oferte. Ubezpieczyciel zaproponowal mi znizke
    za kontynutacje oraz jakas tam dodatkowo. Ustalilismy kwote na 430zl.
    Zgodzilem sie, gdyz bylo mi na reke. OC konczylo mi sie za miesiac,
    po miesiacu wracam (wczoraj) do ubezpieczyciela, a ten mi mowi ze
    stawki sie zmienily i moja oplata wynosi w tej chwili 580zl!!
    Niestety nie moge juz rozwiac umowy, dopiero za pol roku, przy nastepnej
    racie! Czuje sie oszukany! Specjalnie bylem miesiac wczesniej zeby
    rozwiac umowe, ale zostalem. Naiwny. Ubezpieczyciel ma do mnie numer
    telefonu, zawsze dzwoni, jesli tylko zbliza sie rata,albo cos nie
    pasowalo z podpisem. Tym razem nie dzwonil i nie mam wyboru, musze
    zostac. Dlatego moje pytanie - czy umowa (czy mozna nazwac to umowa)
    ktora ugadalismy - znaczy zaproponowal mi warunki, ja przystalem na nie
    i mialem sie zjawic po miesiaca, co uczynilem - jest obowiazujaca?
    Pozdrawiam - Rafal.