  • 1. Data: 2002-06-10 09:17:55
    Temat: Umowa spółki jawnej - problem z podziałem zysku
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Witam. Chcę założyć spółkę jawną w której podział zysku byłby 50/50. Spółka
    będzie sprzedawała produkty i usługi. Chciałbym, aby w przypadku osobistego
    wykonania usług podział zysku mógł być inny. Tzn. spędziłem u klienta 10
    godzin, więc biorę sobie odpowiednio większa kwotę z zysku. Najprościej byłoby
    się zatrudnić i wrzucić to w koszt. Jednak na firma.onet.pl doczytałem się, że:

    "Wspólnik nie pobiera wynagrodzenia za czynności wykonywane w związku z
    prowadzeniem spółki. Oznacza to, że podobnie jak w spółce cywilnej nie może być
    kosztem uzyskania przychodów wynagrodzenie wspólnika.".

    Jak to obejść? Chodzi mi o to, aby istaniał jakiś zapis między wspólnikami,
    regulujący tę kwestię.

    --
    Pozdr.
    Kamiluu

  • 2. Data: 2002-06-10 10:05:18
    Temat: Re: Umowa spółki jawnej - problem z podziałem zysku
    Od: <d...@p...onet.pl>

    Zgodnie z art. 51 kodeksu spółek handlowych każdy wspólnik ma prawo do równego
    udziału w zyskach i stratach. Jednakże jest to przepis dyspozytywny. Oznacza
    to, że umowa spółki może inaczej uregulować te kwestie (art. 37 ksh). Innymi
    słowy, jak się umówicie, tak się będziecie dzielic:)
    pozdrowienia