  • 21. Data: 2006-07-20 15:13:57
    Temat: Re: Umowa o pracę i weksel
    Od: "ska" <s...@p...onet.pl>

    > najlepiej jakby pracodawca wystawił Ci weksel ;).
    >
    > nie panikuj. pracodawca chce byś sprytny, ale nie doczytał szczegółów.

    no własnie a jak mozzna sie zabezpieczyc przed odsprzedażą takiego weksla
    ??pustego
    tyko z moim podpisem i data , tak czy siak musiałabym podpisac bo ten zapis jest
    równiez w umowie ze do 2 tys. , firma raczej pewna ale wiadomo jak to jest ,
    remamentu nie było

    a jaakich szczegółów nie dotyczał pracodawca ??

    pozdr.
    Aska

  • 22. Data: 2006-07-20 15:55:25
    Od: stern <s...@0...pl>

    ska napisał(a):

    > a jaakich szczegółów nie dotyczał pracodawca ??

    o odpowiedzialności materialnej w kodeksie pracy.
    skoro ten weksel ma zabezpieczać ewentualne roszczenia jego z tego
    tytułu, to powinien zadbać, żeby mu roszczenia przysługiwały. :)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 23. Data: 2006-07-20 16:09:26
    Od: "Aska" <s...@p...onet.pl>

    > o odpowiedzialności materialnej w kodeksie pracy.
    > skoro ten weksel ma zabezpieczać ewentualne roszczenia jego z tego
    > tytułu, to powinien zadbać, żeby mu roszczenia przysługiwały. :)

    czyli zzrobic pisemny remanent w obecności conajmniej 2 osób itd ??
    sorrki ze tak dopytuje ale jak mowie jestem w panice ;) bo podpisałam pusty
    weksel z umowa nie bardzo dla mnie korzystną
    W umowie mam zapis jeszcze taki: Pracownik zostal poinformowany i przyjmuje do
    wiadomosci ze łącznie z umowa o pracę podpisze umowe o odpowiedzialnosci
    materialnej z wekslem in blanco o wratości 2.000 zł

    aha jest do tego deklaracja wekslowa o tresci:

    1.Celem zabezpieczenia roszczeń pracodawcy mogących powstac na gruncie
    niniejszej umowy pracownik składa do dyspozycji pracodawcy weksel in blanco
    podpiusany jako zabezpieczenie ewntualnego niedoboru
    2.Na podstawie niniejszej deklaracji pracodawca bedzie uprawniony do wypelnienia
    weksla na sume odpowiadająca kwocie naleznej mu wierzytelności wzgledem
    wystawcy weksla
    3.Pracodawcy słuzy prawo opatrzenia weksla data płatnosci wg uznania. W terminie
    7 dni przed ta data Pracodawca zawiadomi pracownika listem poleconym o jego
    wypelnieniu.
    4.Weksel bedzie płatny bez protestu

    na jaki artykul kodeksu moge się powołać zeby mi ten weksel oddali przy
    rozwiązywaniu umowy kiedyś tam ??

    pozdr

    aska

  • 24. Data: 2006-07-20 16:41:37
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    stern <s...@0...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > o odpowiedzialności materialnej w kodeksie pracy.
    > skoro ten weksel ma zabezpieczać ewentualne roszczenia jego z tego
    > tytułu, to powinien zadbać, żeby mu roszczenia przysługiwały. :)

    Co w niczym nie zmienia faktu, ze ponieważ weksel jest na zlecenie, to
    pracodawca może go wypełnić na dowolną kwotę i puścić w obieg, a wówczas
    wobec nabywcy nie będa przysługiwały zarzuty z kp.

    Oj nie należy łatwo podpisywać weksli, które mogą byc indosowane

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 25. Data: 2006-07-20 16:47:52
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Aska <s...@p...onet.pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):

    > czyli zzrobic pisemny remanent w obecności conajmniej 2 osób itd ?

    Tak, a po drugie jesli masz jeszcze dostę do tego weksla, to wykreśl słowa
    "na zlecenie" wpisz w to miejsce "tylko na rzecz" i tu wpisz nazwę/nazwisko
    pracodawcy. Wpisz datę wystawienia weksla, a na odwrocie weksla napisz : do
    weksla zawarto umowę deklarację wekslową z dnia....

  • 26. Data: 2006-07-20 16:55:04
    Od: "Aska" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracodawcy. Wpisz datę wystawienia weksla, a na odwrocie weksla napisz : do
    > weksla zawarto umowę deklarację wekslową z dnia....

    tam nie ma nic w tym wekslu , dostępu juz raczej nie mam bo dzis firma z mojego
    miasta miala odesłać do warszawy a ja dzis nie pracowałam

    da sie to jakos jeszcze aneksem zrobic do umowy ???

    pozdr.

    Aska

  • 27. Data: 2006-07-20 16:55:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):

    > Co w niczym nie zmienia faktu, ze ponieważ weksel jest na zlecenie, to
    > pracodawca może go wypełnić na dowolną kwotę i puścić w obieg, a wówczas
    > wobec nabywcy nie będa przysługiwały zarzuty z kp.

    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_t
    hread/thread/cb26f7be423acfc0/995a9b7f8919c379?lnk=s
    t&q=&rnum=2#995a9b7f8919c379

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 28. Data: 2006-07-20 17:14:34
    Od: s...@p...onet.pl

    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_t
    hread/thread/cb26f7be423acfc0/995a9b7f8919c379?lnk=s
    t&q=&rnum=2#995a9b7f8919c379

    ok dzięki mozesz przeczytac moja deklaracje wekslowa i zobaczyc jak to sie ma do
    tego co w tym poście napisałes ??

    i jakiego artykulu kodeksu moge domagac sie zwrotu weksla od pracodawcy przy
    rozwiązywaniu umowy??

  • 29. Data: 2006-07-20 17:36:43
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_t
    hread/thread/cb26f7be423acfc0/995a9b7f8919c379?lnk=s
    t&q=&rnum=2#995a9b7f8919c379

    Ja wcale nie kwestionowałem możliwości dochodzenia potem pieniędzy od
    pracodawcy, nawet zresztą słowem o tym nie wspomniałem. Problem jest
    oczywiście gdzieś indziej, że najpierw trzeba będzie ten nakaz zapłaty
    zapłacić.

  • 30. Data: 2006-07-20 17:49:26
    Od: "Aska" <s...@p...onet.pl>

> [...]

    > pracodawcy, nawet zresztą słowem o tym nie wspomniałem. Problem jest
    > oczywiście gdzieś indziej, że najpierw trzeba będzie ten nakaz zapłaty

    Dobra to teraz mi moze ktos powie jak moge w miare korzystnie dla siebie cos
    zzrobic ?? nie wiem jakis aneks do umowy ?? etc

    Jesli weksel jutro bedzie jeszcze w firmie to zrobie tak jak radziłes a po
    drugie jesli masz jeszcze dostę do tego weksla, to wykreśl słowa
    "na zlecenie" wpisz w to miejsce "tylko na rzecz" i tu wpisz nazwę/nazwisko
    pracodawcy. Wpisz datę wystawienia weksla, a na odwrocie weksla napisz : do
    weksla zawarto umowę deklarację wekslową z dnia.... i tu wpisuje date tej umowy
    kt podpisałam czy jakaś inna ??

    A ajesli weksla juz nie ma w fimie tyylko został wysłany razem z umowa moge
    jeszcze cos zrobic ?? czy juz tylko liczyc na uczciwość pracodawcy ?? i Jeszcze
    jedno ten weksel obowiazuje tylko na czas umowy czzy jesli jest na zlecenie (
    tkaie słowo na nim jest ) to obowiązuje nie wiadomo ile ??

    pozdr.

    Aska