  • 11. Data: 2006-07-20 07:29:54
    Temat: Re: Umowa o pracę i weksel
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Aska napisał(a):
    > jesli bym nie podpisała by nie zatrudnii - mialam
    > możliwość prawnie nie podpisania tego ??

    Ujmę to tak - prawnie nie miałaś obowiązku podpisania tego...

  • 12. Data: 2006-07-20 07:30:25
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    > MOze tak bez smiechu ?? czyli co moze sobie tam wpisac dowolna kwote ??

    Moze ale naraz asie na zarzut wypelnienia niezgodnie z porozuminiem

    >Mimo tego
    > ze w umowie mam ze moze byc tylko do 2 tys . ?? Jestem spanikowana własnie
    > a ty
    > robisz sobie smiechy

    Po rozw umowy wezwac do zwrotu weksla, gdy tego nie zrobi pozew do sadu o
    wydanie weksla

  • 13. Data: 2006-07-20 07:31:39
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Tomek napisał(a):
    > On może i nie może (jeśli umowa wekslowa jest skuteczna - a wydaje mi
    > się, że powinna być zawarta na wekslu - przynajmniej odniesienie do
    > niej), ale kto powiedział, że on będzie wypełniał weksel? Rozumiem że
    > nie ma w nim słów "tylko na rzecz" albo "nie na zlecenie"?

    Poczytaj sobie http://www.weksel.pl/ . Masz tam ciekawe opisy, razem z
    przykładowo wypełnionymi wekslami.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-07-20 07:37:27
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

> [...]
    > niej), ale kto powiedział, że on będzie wypełniał weksel? Rozumiem że
    > nie ma w nim słów "tylko na rzecz" albo "nie na zlecenie"?

    Nie ma tych słów : "tylko na rzecz, "nie na zlecenie " byl pusty nie wypelniony

    aha jest do tego deklaracja wekslowa o tresci:

    1.Celem zabezpieczenia roszczeń pracodawcy mogących powstac na gruncie
    niniejszej umowy pracownik składa do dyspozycji pracodawcy weksel in blanco
    podpiusany jako zabezpieczenie ewntualnego niedoboru
    2.Na podstawie niniejszej deklaracji pracodawca bedzie uprawniony do wypelnienia
    weksla na sume odpowiadająca kwocie naleznej mu wierzytelności wzgledem
    wystawcy weksla
    3.Pracodawcy słuzy prawo opatrzenia weksla data płatnosci wg uznania. W terminie
    7 dni przed ta data Pracodawca zawiadomi pracownika listem poleconym o jego
    wypelnieniu.
    4.Weksel bedzie płatny bez protestu

    no i zapis w umowie ze Pracownik zostal poinformowany i przyjmuje do wiadomosci
    ze łącznie z umowa o pracę podpisze umowe o odpowiedzialnosci materialnej z
    wekslem in blanco o wratości 2.000 zł

  • 15. Data: 2006-07-20 07:59:27
    Od: a...@o...pl

    > Poczytaj sobie http://www.weksel.pl/ . Masz tam ciekawe opisy, razem z
    > przykładowo wypełnionymi wekslami.

    Juz zwidziałam , ale na tym prawniczym jezyku nie bardzo sie znam moj byl pusty
    - wiec zaden z pokazanych tam wzorów nie pasuje no oprocz mojego podpisu i
    daty na samym dole

    Oskar napisał ze moze wypelnic do dowolnej kwoty ale naraza sie wtedy na zarzzut
    wypelnienia niezgodnie z porozuminiem - co to oznacza ?/

    Aaha weksel jest jeszcze w firmie w kt pracuje moge go sobie zabrac ;) ?;) to
    tak pzymróżeniem oka bo ta umowa wra zz deklaracja maj dopiero dzis byc wysłane
    do warszawy

  • 16. Data: 2006-07-20 08:07:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Aska [###a...@o...pl.###] napisał:

    Jeśli pracodawca w chwili zatrzudnmiania kolejnej osoby, która ma
    współodpowiedzialność nie zrobił remanentu, jeśli nie będziesz chciała
    zapłacić ubytków, to nic nie zrobi. Oczywiście może spróbować Twój weksel
    wypełnić i puścić do sądu z wnioskiem o nakaz zapłaty, ale naraża się tym na
    zarzut oszustwa.

    Natomiast większym niebezpieczeństwem jest teoretyczna możliwość wypełnienie
    Twojego weksla i puszczenia w obrót. Co prawda Ty będziesz miała roszczenie
    do pracodawcy, ale tak wypełniony weksel musisz wykupić najpierw. I nie ma
    tu ograniczenia tych 2.000 zł.

  • 17. Data: 2006-07-20 08:07:29
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    D.H. Oskar napisał(a):

    > Moze ale naraz asie na zarzut wypelnienia niezgodnie z porozuminiem

    Pod warunkiem, że udowodni, że wypełniony weksel był kiedyś tym, o
    którym jest mowa w umowie wekslowej
    http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_umowa.html

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2006-07-20 08:11:26
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

> [...]
    > wypełnić i puścić do sądu z wnioskiem o nakaz zapłaty, ale naraża się tym na

    ok remamentu nie było

> [...]
    > do pracodawcy, ale tak wypełniony weksel musisz wykupić najpierw. I nie ma

    ok rozumiem , w obrót czyi ktos moze go sobie wykupic itd

    ok weksel jest jeszcze w firmie , nie zzostał wysłany - moge to jakos odkręcić
    ?? czy juz nie ??

  • 19. Data: 2006-07-20 08:35:48
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

> [...]
    > do pracodawcy, ale tak wypełniony weksel musisz wykupić najpierw. I nie ma

    ok mozna sie jakos zabezpieczyc przed czymś takim ?? jakis aneks do umowy albo
    cos innego ??

  • 20. Data: 2006-07-20 14:22:41
    Od: stern <s...@0...pl>

    Aska napisał(a):

    > ok mozna sie jakos zabezpieczyc przed czymś takim ?? jakis aneks do umowy albo
    > cos innego ??

    najlepiej jakby pracodawca wystawił Ci weksel ;).

    nie panikuj. pracodawca chce byś sprytny, ale nie doczytał szczegółów.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911