  • 71. Data: 2009-03-07 16:26:08
    Temat: Re: Umowa o internet
    Od: przypadek <p...@g...pl>

  • 72. Data: 2009-03-07 16:33:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > "Logów"? Znaczy się takich śmiesznych plików tekstowych? W żaden sposób
    > nie zabezpieczonych przed manipulacjami?

    Na podstawie takich logów zapadają nakazy zapłaty opiewające na
    dziesiątki i setki tysięcy złotych.
    Więc żebyś się nie zdziwił.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 73. Data: 2009-03-07 17:03:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Na podstawie takich logów zapadają nakazy zapłaty opiewające na dziesiątki
    > i setki tysięcy złotych.

    A i policja ściga dokonujących przekrętów przez net, dane otrzymując właśnie
    na podstawie takowych zapisów.

  • 74. Data: 2009-03-07 17:42:49
    Od: Stefan <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 6 Mar 2009 22:57:13 +0100, Dysiek napisał(a):

> [...]
    > Warto dodac, ze mieszkali na czarno. Przyszedl pan, zalozyl, net dzialal.
    > Mial dostarczyc takze umowe, ale zapomnial. Nie kwitowali ani odbioru
    > modemu, ani niczego takiego. Po kilku miesiacach zadzwonili i poprosili
    > wreszcie o umowe. Bez odzewu ze strony firmy. Wyprowadzajac sie z mieszkania
    > napisali do tej firmy, ze skoro nie byla w stanie przez prawie rok
    > dostarczyc umowy to nie chca korzystac z jej uslug. Niedawno do jednego
    > znajomego zadzwonila firma windykacyja i chciala 1300 zl (800 za zerwanie
    > umowy, 500 za net). Pytanie jest czy placic czy nie? Kto wygra sprawe w

    Witam.
    Nie wyobrażam sobie żeby firma nie mając żadnych dokumentów "na papierze"
    zdecydowała się pójść do sądu. Ciekawe czy na abonament wystawili faktury i
    czy odprowadzili podatek. To, że przekazali sprawę do windykacji nic nie
    znaczy i nie pociąga żadnych skutków. Czy znajomi otrzymują w tej sprawie
    korespondencję poleconymi?

    Jeśli znajomi chcą być fair niech skontaktują się np. telefonicznie
    najlepiej z szefem firmy internetowej. Jeśli doszło do takich zaniedbań
    formalnych to podejrzewam, że jest to jakaś lokalna firma, a nie moloch
    ogólopolski. Jeśli zaproponują, że zapłącą za okres korzystania z netu i
    okres ten przekracza okres trwania umowy promocyjnej, to dostawca internetu
    powinien odstąpić od naliczania opłaty karnej.

    Jeśli pójdą w zaparte, poproś o wzór umowy, cennik i regulamin. Poinformuj
    ich, że chcesz przekazać te pisma do UKE aby zweryfikowali, czy firma nie
    stosuje klauzuli niedozwolonych. Poproś o duplikat faktur - a nuż nie
    zapłacili podatku i US powinien się dowiedzieć o tym.

    Pozdrawiam

    stefan

  • 75. Data: 2009-03-07 18:16:25
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 07-03-2009 o 17:08:49 Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > Będziesz kierował się jego poradami to wyjdziesz na tym jak on sam.
    >
    > Od kiedy to przyłączenie do Internetu jest "publicznie dostępną usługą
    > telekomunikacyjną" ?

    zadales sobie trud przeczytania tego artykulu - widac nie. caly dzial jest
    o swiadczeniu uslug telekominacyjnych uzytkownikom koncowym.
    a jest publicznie dostepna bo pewnie ich oferta jest publicznie dostepna w
    firmie oraz na stronie internetowej.

    > Bo albo zawarli umowę i powinni zapłacić albo jej nie zawarli
    > i wówczas korzystali bezprawnie, a za to mogą zapłacić i to dużo więcej.

    jak pisalem - firma udostepniala im siec za free

    > Boże! Straszne. Ty pracujesz w prokuraturze albo urzędzie skarbowym, że
    > uważasz iż na wszystko trzeba mieć 10 papierków i to najlepiej z
    > pieczęcią notariusza?

    jakos sie przekoawlem , ze branie wszelkich papierow wraz z czytelnym
    podpisem bardzo upraszcza zycie

    > Widzisz, są tacy - to nie żart - którzy cenią swoje słowo i
    > zobowiązania, bez względu na to czy są zapisane na papierze
    > czy też nie. I takoż nie potrzebują podcierać się w każdej
    > sytuacji papierem tylko myją się ;)

    to dotyczny obydwu stron, a jak na razie slowa nie dotrzymala firma- nie
    przeslala umowy

    leom

  • 76. Data: 2009-03-07 18:52:11
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Cavallino pisze:

    > A i policja ściga dokonujących przekrętów przez net, dane otrzymując
    > właśnie na podstawie takowych zapisów.

    tylko najczęściej logujący nie jest stroną, bo inaczej logi byłyby nic
    niewarte.

    Wojtek

  • 77. Data: 2009-03-07 18:54:02
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Johnson pisze:

    > Pomyśl: jakby im ten internet nie chodził to po co niby mieli by pisać
    > do tej firmy?

    mogli mieć np. okres testowy, żeby sprawdzić jak działa. i firma się nie
    zgłosiła a oni się wyprowadzili i powiedzieli, że jednak nie skorzystają.
    Jak dla mnie sprawa jasna - nie ma umowy, nie ma śladu że korzystali,
    nie ma wpłat (bo logi jako, że zapisywane przez "stronę sporu"to chyba
    nie jest bardzo wiarygodna sprawa...

    Wojtek

  • 78. Data: 2009-03-07 19:53:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Stefan napisał:
    [..]
> [...]
    > stosuje klauzuli niedozwolonych. Poproś o duplikat faktur - a nuż nie
    > zapłacili podatku i US powinien się dowiedzieć o tym.

    I jeszcze niech poskarżą się Mosadowi i pani przedszkolance.

    Od niedozwolonych klauzul to jest Sąd Antymonopolowy a nie UKE, tyle są
    warte Twoje rady.

    Widzę, że duch złodziejstwa w narodzie nie ginie :)

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 79. Data: 2009-03-07 19:54:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik leon napisał:
    [..]
    > to dotyczny obydwu stron, a jak na razie slowa nie dotrzymala firma- nie
    > przeslala umowy

    Ale świadczyła usługi, za które należy się zapłata.

    Ale nie ma co bić piany - w sądzie na 100% dostaną po kulasach i będą
    żałować, że nie zapłacili po dobroci.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 80. Data: 2009-03-07 19:56:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik crazy bejbi napisał:
    [..]
    > nie ma wpłat (bo logi jako, że zapisywane przez "stronę sporu"to chyba
    > nie jest bardzo wiarygodna sprawa...

    Sąd sam sobie zadecyduje, której stronie dać wiarę.
    Poza tym co sugerujesz - że nie tylko okażą się złodziejami,
    ale i będą składać fałszywe zeznania w sądzie?

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com