  • Data: 2007-07-16 14:07:13
    Temat: Umowa o dzieło - bez umowy
    Od: cor8472 <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    jestem osoba mloda wiec prosze o wyrozumialosc pewnie było już to
    przerabiane - jeśli tak to prosze o linki (choć wcześniej google było
    w użyciu)

    ale zastanawia mnie pewna sprawa:
    załóżmy, że istnieje osoba A i B.
    A to zleceniodawca
    B zleceniobiorca

    dogadują sie (przy pomocy telefonu, maili, gg i innych) na temat
    jakiegoś zlecenia (strona, program czy inna rzecz)

    B w oczekiwaniu na umowę rozpoczyna pracę, jednak A umowy (na
    papierku) nie dostarcza (z różnych względów, np nie chce lub umowa nie
    dochodzi) wczesniej jednak wplaca zaliczke (powiedzmy 100zl).

    Jakie w tym wypadku sa prawa tych osob ?
    - czy A. moze zadac zakonczenia umowy tak jak by byla podpisana przez
    obie strony (np. terminow ? serwisu?)
    - czy B moze zadac wyplaty jesli umowe skonczyl ?

    czy jakos prawa tych osob sa zagwarantowane przez odpowiednie ustawy ?
    Czy mozna ustalenie przez np telefon, gg lub mail traktowac jako
    umowe ? i czy daje to mozliwosc zaskarzenia ktorejs ze stron ?

    czy tez moze (mi sie tak wydaje) z prawnego punktu widzenia nie ma
    umowy, bo nie zostala spisana ani podpisana pod obie strony ?