  • 1. Data: 2008-02-25 22:01:05
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: "Adam" <a...@N...gazeta.pl>

    Na jakich zasadach wypłaca się pieniądze przy umowie o dzieło? Daję
    pracodawcy rachunek i on mi wypłaca pieniądze od razu, ma na to ileś dni, czy
    jak to jest?

  • 2. Data: 2008-02-25 22:31:21
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: "Jackare" <1...@2...com>

    Użytkownik "Adam" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Na jakich zasadach wypłaca się pieniądze przy umowie o dzieło? Daję
    > pracodawcy rachunek i on mi wypłaca pieniądze od razu, ma na to ileś dni,
    > czy
    > jak to jest?

    podpowiedź 1:
    słowo "umowa" oznacza że strony się umawiają na pewne warunki, może do nich
    należeć sposób i termin przekazania zapłaty, czyli zasdniczo pełna dowolność
    byle w zgodzie z prawem.

    Podpowiedź 2
    Przy umowie cywilnoprawnej a taką jest umowa o dzieło nie funckjonuje
    pojęcie "pracodawca". Może być np "zleceniodawca" lub "zlecający"

  • 3. Data: 2008-02-25 22:50:33
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Skoro jest już umowa, to IMHO nie musi być potem rachunku.
    BTW rzuc okiem na gotowe typowe formularze umów o dzieło.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-02-25 22:51:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam pisze:
    > Na jakich zasadach wypłaca się pieniądze przy umowie o dzieło? Daję
    > pracodawcy rachunek i on mi wypłaca pieniądze od razu, ma na to ileś dni, czy
    > jak to jest?

    O ile w umowie nie uzgodniono inaczej - w chwili oddana dzieła.

  • 5. Data: 2008-02-25 22:51:17
    Od: " " <a...@g...pl>

    Jackare <1...@2...com> napisał(a):
> [...]
    > Przy umowie cywilnoprawnej a taką jest umowa o dzieło nie funckjonuje
    > pojęcie "pracodawca". Może być np "zleceniodawca" lub "zlecający"

    Rzeczywiście. Jestem zleceniobiorcą.

    A jeśli w umowie nie ma nic o terminie zapłaty? :( Ile wtedy zleceniodawca ma
    czasu na przekazanie wynagrodzenia? Celem umowy było opisanie pewnej rzeczy,
    którą zrobiłem. W umowie jest pole na podpis, że dzieło wykonane jest zgodnie
    z umową. Ile zleceniodawca ma czasu na zatwierdzenie dzieła, jeśli oczywiście
    jest one zgodne z umową, i ile czasu zleceniodawca ma od tego momentu na
    przekazanie mi pieniędzy?

  • 6. Data: 2008-02-25 23:26:05
    Od: "Jackare" <1...@2...com>

    > A jeśli w umowie nie ma nic o terminie zapłaty? :( Ile wtedy zleceniodawca
    > ma
    > czasu na przekazanie wynagrodzenia?
    Nie wiem. To powinno być uzgodnione w umowie. Może to być jeden dzień lub
    180 dni lub.....

> [...]
    > oczywiście
    > jest one zgodne z umową, i ile czasu zleceniodawca ma od tego momentu na

    Zatwierdzenie to byłoby wg wzoru:
    czas potrzebny na przeczytanie jednego wiersza tekstu razy ilość wierszy
    razy wspólczynnik kumania autora razy współczynnik kumania czytającego razy
    ilośc etapów zatwierdzania tekstu.
    Ocena zgodnośi z umową podobnie + ten sam wzór do przeczytania umowy + czas
    na opisanie zgodności/niezgodności wg przyjetych kryteriów.

    Zakłądając pozytywny przebieg powyższego, następuje bieg czasu
    przeznaczonego na przekazanie zapłaty. Trwa on od tego momentu do momentu
    przekazania zapłaty.

    A tak na poważnie - nie wiem. Nie zadbałeś o swoje interesy i nieuczciwy
    zleceniodawca mógłby Cię dymać do momentu aż sąd nie nakazałby mu zapłacić
    umówionej kwoty w wyznaczonym terminie.

  • 7. Data: 2008-02-25 23:27:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    a...@g...pl pisze:

    > Rzeczywiście. Jestem zleceniobiorcą.

    Wykonawcą dzieła. Bo zlecenie to jeszcze coś innego.

  • 8. Data: 2008-02-25 23:51:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    666 wrote:
    > Skoro jest już umowa, to IMHO nie musi być potem rachunku.
    > BTW rzuc okiem na gotowe typowe formularze umów o dzieło.
    > JaC

    że co?

    1. to że umowa i rachunek jest na tej samej kartce nie oznacza, że nie
    ma rachunku.

    2. to, że większość umów podpisuje się razem z rachunkiem po ich
    wykonaniu i antydatuje nie oznacza ze tak ma byc.

  • 9. Data: 2008-02-25 23:56:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...pl wrote:
> [...]
    > jest one zgodne z umową, i ile czasu zleceniodawca ma od tego momentu na

    zwykle tak jak jest napisane w umowie.
    Po wykonaniu umowy podpsiuje się protokół odbioru. Zwykle w umowie
    zapisuje się, że niesporządzenie i podpisanie protokołu odbirou w ciągu
    np. 14 dni równoznaczne jest z przyjęciem dzieła bez zastrzeń.
    Jeżeli takiego terminu nie uzgodniono, to wykonawca żawsze ma prawo
    wysłać pismo wzywające do przyjęcia lub odrzucenia dzieła w określonym
    "rozsądnym terminie".
    Po podpisaniu protokołu lub po upływie terminu wysyła się rachunek,
    któryo ile w umowie nie zostało napisane kiedy jest płatny to płatny
    jest "bez zbędnej zwłoki", czyli tyle ile czasu jest potrzebne na
    sprawdzenie rachunku pod względem formalnym i wykonanie przelewu,
    tudzież przygotowanie pieniędzy do wypłaty w kasie.

  • 10. Data: 2008-02-25 23:58:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > O ile w umowie nie uzgodniono inaczej - w chwili oddana dzieła.

    nie.
    w chwili przyjęcia dzieła.
    Dzieło oddane, wcale nie musi zostać przyjęte.