  • 1. Data: 2008-02-25 20:18:36
    Temat: Proba przeniesienia sprawy sadowej do innego miasta
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Czy jest na to jakas procedura? Powiedzmy, ze istnieja uzasadnione
    watpliwosci co do np. rzetelnosci/bezstronnosci sadu ? (np. orzeka ciotka
    strony albo np. orzekajacy sedzia jest w sporze prawnym ze strona
    postepowania).

    Icek

  • 2. Data: 2008-02-25 20:22:39
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > jest

    masakra ;) a jakies wskazowki? Cos z doswiadczenia ?

    Icek

  • 3. Data: 2008-02-25 20:24:26
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Icek pisze:
    > Czy jest na to jakas procedura?

    jest

    KG

  • 4. Data: 2008-02-25 20:28:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Icek pisze:
    > masakra ;) a jakies wskazowki? Cos z doswiadczenia ?

    a napiszesz choć o jakie postępowanie chodzi?

    KG

  • 5. Data: 2008-02-25 20:34:06
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > a napiszesz choć o jakie postępowanie chodzi?

    sprawa cywilna. Sedzia jest z rodziny i obawiam sie o rzetelnosc. Sad jest
    maly wiec chcialbym do innego miasta.

    Icek

  • 6. Data: 2008-02-26 09:00:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości news:fpv817
> [...]
    > watpliwosci co do np. rzetelnosci/bezstronnosci sadu ? (np. orzeka ciotka
    > strony albo np. orzekajacy sedzia jest w sporze prawnym ze strona

    Jest też tzw. wyłączenie sędziego.

  • 7. Data: 2008-02-26 09:33:03
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Icek pisze:
    > Sedzia jest z rodziny i obawiam sie o rzetelnosc. Sad jest
    > maly wiec chcialbym do innego miasta.

    Strona powinna złożyć wniosek o wyłączenie sędziego odpowiednio
    uzasadniając. Decydujące znaczenie ma stopień pokrewieństwa i fakt
    utrzymywania stosunków sędziego ze stroną lub jego bliskimi. Jeśli nie
    jesteś w stanie dobrze uzasadnić wniosku samodzielnie to zwróć się o
    pomoc do prawnika. Najlepiej spoza miasta, jeśli to takie małe miasto,
    jak opisujesz.

    Bezpośrednie przeniesienie do innego sądu nie jest możliwe, musiałbyś
    wyłączyć po kolei wszystkich sędziów obecnego sądu zdolnych do
    rozpoznania sprawy.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 8. Data: 2008-02-26 11:11:13
    Od: "adam.eu" <a...@W...gazeta.pl>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> napisał(a):

    > Strona powinna złożyć wniosek o wyłączenie sędziego odpowiednio
    > uzasadniając. Decydujące znaczenie ma stopień pokrewieństwa i fakt
    > utrzymywania stosunków sędziego ze stroną lub jego bliskimi.

    Stopień pokrewieństwa to wiadomo, a możesz przybliżyć pojęcie utrzymywania
> [...]

    > jesteś w stanie dobrze uzasadnić wniosku samodzielnie to zwróć się o
    > pomoc do prawnika. Najlepiej spoza miasta, jeśli to takie małe miasto,

    Dobra rada, chociaż z doświadczenia wiem, że wcale nie musi być skuteczna.

    Adam

  • 9. Data: 2008-02-26 11:46:06
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    adam.eu pisze:
    > Stopień pokrewieństwa to wiadomo, a możesz przybliżyć pojęcie utrzymywania
    > stosunków sędziego ze stroną lub jego bliskimi?

    Niedefiniowalne. Rozpatrywane w każdym przypadku z osobna, więc jakieś
    dowody na poparcie tezy utrzymywania stosunków towarzyskich by się przydały.

    Ogólnie istotna jest każda okoliczność mogąca mogłaby wywołać
    uzasadnioną wątpliwość co do bezstronności sędziego.

    > Dobra rada, chociaż z doświadczenia wiem, że wcale nie musi być skuteczna.

    Lepszą radą byłoby znaleźć dobrego prawnika, ale jeszcze trudniejsza w
    realizacji. :>

  • 10. Data: 2008-02-26 21:16:12
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Stopień pokrewieństwa to wiadomo, a możesz przybliżyć pojęcie utrzymywania
    > stosunków sędziego ze stroną lub jego bliskimi?

    ja pisalem o sporze prawnym pomiedzy sedzia a strona. Nic wiecej nie moge
    napisac bo to nie moja sprawa, przygladam sie z zewnatrz a staram sie czegos
    nauczyc ;)

    Icek