  • 1. Data: 2004-09-11 08:02:08
    Temat: Umowa - najmu ustna i jej wypowiedzenie
    Od: "Brzoza" <b...@o...pl>

    Witam Grupowiczów i Grupowiczki !!!
    Mamy z zoną taki problem :
    W zeszłym roku wstapiliśmy w związek małzeński w moim rodzinnym mieście
    Olsztynie po czym przeprowadzilismy sie na Ślask gdzie rodzina ze strony
    żony tj. jej Babcia ( mama męża Teściowej ) przekazała Nam w uzytkowanie
    swoje mieszkanie własnościowe w Katowicach jednocześnie meldując Nasze osoby
    w pod niniejszym adresem nasza umowa miała charakter taki iż my uzytkujemy
    lokal nieodpłatnie a Babcia ma zapewnioną opieke. W chwili przeprowadzki a
    nawet już wcześniej odszedł mąz od teściowej a w tej chwili po pól roku
    użytkowania lokalu Babcia wraz Synem a ojcem mojej żony wypowiedzieli nam
    ustnie tę umowę czyli kazali nam się wynosić z mieszkania natychmiast
    ...jesteśmy trochę zdziwieni. Żona jest w 7 miesiącu ciąży ( z
    komplikacjami). Oczywiście znienacka przyszli do mieszkania gdzie nas nie
    było Ja pracowałem a żona po prostu była ze mną - obawia się że coś jej
    grozi ze strony Ojca a tym stopniu zaawansowania ciąży wiadomo. Wezwali
    Patrol Polcji żeby wyłamali drzwi - nie zrobili tego za to Ja zgłosiłem
    zagrożenie życia i zdrowia mojej żony funkcjonariuszowi oraz osobiście na
    Policji.
    Oczywiście Babcia ma niezbywalne prawo przebywania i mieszkania w swoim
    lokalu rozumiem i szanuję to ale
    Czy Jej syn ma prawo do dyskusji na temat ?
    Jak zabezpieczyć mienie - Babcia i jej sym mają klucze.
    Czy można żądać zwrotu poniesionych nakładów ( wymiana piecyka gazowego
    etc.)
    - czy można tym warunkować np. opuszczenie lokalu ( np za 3 m-ce jesteśmy
    skl) ?
    Czy Jej syn ma prawo przebywac w tym lokalu i znęcać sie psychicznie nad
    swoją córką ?

    Dziękuję z góry za pomoc !!!
    --
    Brzoza