  • 1. Data: 2009-07-27 12:46:08
    Temat: Umowa licencyjna
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    Witam, mam taki problem,
    ładnych kilka lat temu kupiłem oprogramowanie, wersja angielska BOX z
    wydrukowaną umową licencyjną.
    Przez ten czas, z uwagi na reinstalacje systemu, awarie itp. kilka razy
    dokonywałem instalacji, program się automatycznie aktywował, a ostatnio po
    padzie dysku okazało się, że przekroczyłem liczbę aktywacji i wymagany jest
    kontakt z producentem celem odblokowania.
    Napisałem mail'a do polskiego dystrybutora, a on odpisał mi, że odblokują mi
    dostęp do programu po podpisaniu nowej umowy EULA producentem.
    Poprosiłem o wersję polską umowy, ale dystrybutor oświadczył mi, że ja
    zawieram umowę bezpośrednio z producentem, a ponieważ oprogramowanie jest w
    wersji angielskiej to obowiązuje angielska licencja i że mam dwa wyjścia:

    1. iść z umową do tłumacza i podpisać wersję angielską i odesłać
    2. kupić nową licencję

    Zostałem przyparty do muru i będę musiał podpisać i odesłać umowę, ale
    czuję, że coś tu jest nie tak.
    Cieszę się, że produkt nie był chiński i nie przysłali mi umowy krzaczkami
    :)

    Czy to jest działanie zgodne z prawem?

    --
    pozdro
    barbakan

  • 2. Data: 2009-07-27 14:38:31
    Temat: Re: Umowa licencyjna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    barbakan wrote:
> [...]
    > czuję, że coś tu jest nie tak.
    > Cieszę się, że produkt nie był chiński i nie przysłali mi umowy krzaczkami

    To nie pisz maila do buców tylko skontaktuj się z producentem i od razu
    okaże się, że wszystko się da.