  • 1. Data: 2003-07-15 15:41:07
    Temat: Umowa
    Od: " Student X" <s...@w...pl>

    Witam

    Mam do Was pytanie: czy operator, z którym podpisałem umowę (jednocześnie
    zapoznając się z treścią regulaminu) o świadczenie usług z zakresu dostępu
    do sieci Internetowej, może zmienić regulamin świadczenia tych usług bez
    mojej zgody? Pytam się, gdyż właśnie otrzymałem listownie od operatora
    "aktualny" regulamin, który jest różny od regulaminu podpisanego podczas
    umowy (wykreślił m.in. zapis o gwarantowanej przepływności łącz
    internetowych, co może posłużyć do obniżenia świadczonych przez Operatora
    świadczeń)? Czy nowy regulamin jest dla mnie wiążący (przecież
    podpisywałem inny)?

    Za pomoc z góry dziękuję.

    Student X (s...@w...pl)

  • 2. Data: 2003-07-15 15:56:05
    Temat: Re: Umowa
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik " Student X" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > internetowych, co może posłużyć do obniżenia świadczonych przez Operatora
    > świadczeń)? Czy nowy regulamin jest dla mnie wiążący (przecież

    Operator ma prrawo zmienić regulamin jak mu się chce.
    Jeśli go nie akceptujesz to się po prostu rozstajecie z winy operatora.
    Dopóki nie zakceptujesz nowego regulaminu obowiązuje cię stary.
    W regulaminie powinien być zawarty sposób postępowania na tę okazję. Tzn,
    jak operator ma zawiadamiać o zmianie regulaminu tudzież ile czasu masz na
    rozwiązanie umowy lub zaakceptowanie nowego.

  • 3. Data: 2003-07-15 16:15:17
    Od: " Student X" <s...@w...pl>

    Użytkownik "poilkj" napisał w wiadomości...
> [...]
    na
    > rozwiązanie umowy lub zaakceptowanie nowego.

    1) Niestety (albo stety), w regulaminie nie ma żadnej adnotacji dotyczącej
    sposobu postępowania w tej sytuacji. Po prostu przyszło ogólne pisemko, w
    którym było napisane, mimochodem: "(...)" w załączniku (na odwrocie
    pisma) jest aktualny REGULAMIN Naszej Firmy korzystania z usług, z którym
    uprzejmie prosimy się zapoznać". I nic poza tym. Zatem wiążący jest dla
    mnie STARY czy NOWY regulamin?

    2) Czy jeżeli chciałbym "odejść" od firmy przysługuje mi jakieś
    odszkodowanie z tytułu zmiany warunków świadczenia usług przez Operatora
    (np. zwrot kosztów aktywacji)? Uważam, że usunięcie zapisu o gwarantowaniu
    przepływności to istotne naruszenie warunków świadczenia usług.

    3) A co się stanie w sytuacji, gdy nic ja oraz Operator nie zrobimy w
    obecnej sytuacji (nie nastąpi "oficjalna" akceptacja - czy wówczas
    obowiązuje STARY czy NOWY regulamin?

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam

    Student X

  • 4. Data: 2003-07-15 20:17:23
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    > 1) Niestety (albo stety), w regulaminie nie ma żadnej adnotacji dotyczącej
    > sposobu postępowania w tej sytuacji.

    A w umowie/regulaminie ktory podpisales nie ma czegos w stylu "operator
    zastrzega sobie prawo do zmiany oferty programowej/zakresu uslug" itp?
    Przewaznie jest malymi literkami przy koncu :-)

    HaNkA

  • 5. Data: 2003-07-15 20:25:09
    Od: " Student X" <s...@w...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR"
    > A w umowie/regulaminie ktory podpisales nie ma czegos w stylu "operator
    > zastrzega sobie prawo do zmiany oferty programowej/zakresu uslug" itp?
    > Przewaznie jest malymi literkami przy koncu :-)

    Nie ma! Więc? Czekam na pomoc.
    Aha, proszę, zerknijcie jeszcze raz na poprzednie moje wiadomości...
    Pozdrawiam
    Student X

  • 6. Data: 2003-07-15 20:26:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | pisma) jest aktualny REGULAMIN Naszej Firmy korzystania z usług, z którym
    | uprzejmie prosimy się zapoznać". I nic poza tym. Zatem wiążący jest dla

    No cóż. W tym wypadku należy stosować przepisy, jak o wypowiedzeniu. To
    znaczy możesz w terminie wypowiedzenia (chyba nie okreslono innego) złożyć
    oświadczenie o nie wyrażeniu zgody na nowy regulamin. Wówczas obowiązuje Cię
    stary przez okres wypowiedzenia, a potem aut.

> [...]
    | (np. zwrot kosztów aktywacji)? Uważam, że usunięcie zapisu o gwarantowaniu
    | przepływności to istotne naruszenie warunków świadczenia usług.

    Jest to wypowiedzenie warunków umowy przez te firmę. Jeśli Wasza wzajemna
    umowa (stary regulamin) przewiduje jakieś kary umowne z tytułu wypowiedzenia
    umowy, to jak najbardziej należy Ci się. Jeśli nie, to raczej nie. To jest
    umowa, którą każda ze stron może wypowiedzieć z zachowanie terminów.

    | 3) A co się stanie w sytuacji, gdy nic ja oraz Operator nie zrobimy w
    | obecnej sytuacji (nie nastąpi "oficjalna" akceptacja - czy wówczas
    | obowiązuje STARY czy NOWY regulamin?

    Po okresie wypowiedzenia obowiązuje nowy. Z tym, że jeśli to przyszło
    zwykłym listem, a nie poleconym, to możesz udawać, że nic nie dostałeś. W
    tej sytuacji termin dla Ciebie biegnie od skutecznego doręczenia Ci.