  • 31. Data: 2009-11-11 22:56:38
    Temat: Re: Ukrzyzowany pedofil
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Dobry przykład. Jest wielu ludzi popierających karę śmierci, której
    > jednak sami by nie wykonali. To chyba naturalne i nie ma w tym
    > hipokryzji.

    To jest hipokryzja.

    > Albo: jest wielu ludzi godzących się z zasadą, że nieraz
    > trzeba amputować nogę, aby ratować życie, ale sami komuś takiej
    > amputacji nie przeprowadzą, nawet mając zagwarantowane przeszkolenie i
    > narzędzia.

    Bo się boją tego kogoś skrzywdzić.

    > Na przykład przez 3 lata :P

    Proporcjonalnie do czynu.

  • 32. Data: 2009-11-11 23:02:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > To jest hipokryzja.

    Nie, obawa przed osobistym wykonaniem kary może być uzasadniona, co
    nie uniemożliwia wyrażania na nią zgody. Ktoś może nie być w stanie być
    katem, ponieważ - posłużę się Twoim argumentem - boi się kogoś skrzywdzić.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2009-11-11 23:10:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Nie, obawa przed osobistym wykonaniem kary może być uzasadniona, co
    > nie uniemożliwia wyrażania na nią zgody. Ktoś może nie być w stanie być
    > katem, ponieważ - posłużę się Twoim argumentem - boi się kogoś skrzywdzić.

    I znowu twoja analogia jest okrutnie kulawa...

    W zabiegu medycznym właśnie chodzi o to, żeby pacjenta nie skrzywdzić.

    W przypadku kary - jak można ukarać nie krzywdząc? Kompletny brak logiki.

  • 34. Data: 2009-11-11 23:16:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > I znowu twoja analogia jest okrutnie kulawa...
    >
    > W zabiegu medycznym właśnie chodzi o to, żeby pacjenta nie skrzywdzić.
    >
    > W przypadku kary - jak można ukarać nie krzywdząc? Kompletny brak logiki.

    Chodzi o zasadę. Taki abstrakcyjny twór. Aby obalić twierdzenie
    "ktoś, kto popiera jakąś karę, powinien sam móc ją wykonać", wystarczy
    podać kontrprzykład. Takowy został podany (dowolna osoba nie będąca w
    stanie fizycznie i psychicznie przetrzymywać kogoś w zamknięciu przez
    kilka lat). Czy taka osoba jest hipokrytą? Nie sądzę.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2009-11-11 23:18:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > fizycznie i psychicznie przetrzymywać kogoś w zamknięciu przez kilka
    > lat). Czy taka osoba jest hipokrytą? Nie sądzę.

    Dlaczego twierdzisz, że nie byłaby w stanie przetrzymywać kogoś w
    zamknięciu?

  • 36. Data: 2009-11-11 23:23:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Dlaczego twierdzisz, że nie byłaby w stanie przetrzymywać kogoś w
    > zamknięciu?

    Ponieważ jest mało prawdopodobne, aby każda z 38 milionów osób w tym
    kraju byłaby (choćby nawet psychicznie) zdolna do tego, aby trzymać

  • 37. Data: 2009-11-11 23:24:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Ponieważ jest mało prawdopodobne, aby każda z 38 milionów osób w tym
    > kraju byłaby (choćby nawet psychicznie) zdolna do tego, aby trzymać
    > kogoś w zamknięciu przez kilka lat.

    Postawienie dziecka do kąta, odesłanie do jego pokoju i inne
    ograniczenia wolności są dość standardową karą. Różnica jest tylko
    ilościowa - podobnie jak i samego czynu.

  • 38. Data: 2009-11-11 23:25:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Postawienie dziecka do kąta, odesłanie do jego pokoju i inne
    > ograniczenia wolności są dość standardową karą. Różnica jest tylko
    > ilościowa - podobnie jak i samego czynu.

    Ale nie dyskutujemy o karze kąta, tylko o wieloletnim więzieniu.
    Twierdzisz, że każdy, kto popiera - na przykład - 10-letnie więzienie
    dla mordercy, powinien być w stanie taką karę wykonać.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2009-11-11 23:26:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Ale nie dyskutujemy o karze kąta, tylko o wieloletnim więzieniu.
    > Twierdzisz, że każdy, kto popiera - na przykład - 10-letnie więzienie
    > dla mordercy, powinien być w stanie taką karę wykonać.

    Ponownie: różnica ilościowa, a nie jakościowa.

  • 40. Data: 2009-11-11 23:29:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ponownie: różnica ilościowa, a nie jakościowa.

    Zatem jaką karę powinien móc wykonać zwolennik kary śmierci? Jeśli
    zwolennikowi więzienia wystarczy kara kąta, to zwolennikowi kary śmierci
    co? Porządne lanie?

    --
    Liwiusz