eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUjawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej › Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej
  • Data: 2011-12-21 09:39:04
    Temat: Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej
    Od: beherit <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    mam taką przyjemność, że staram się o kredyt hipoteczny. Wśród wielu
    banków poszedłem też do banku X, w którym NICZEGO nie podpisałem,
    obliczyliśmy tylko zdolność, która wyszła z zapasem 3krotnym. Po około
    tygodniu bez odzewu, który miał być następnego dnia dzwoni do mnie osoba
    Y: "dzwonię z polecenia osoby imię, nazwisko pracującej w banku X, z
    którą współpracuję. jestem doradcą kredytowym z firmy Z (niepowiązanej
    jakkolwiek z bankiem X) i chciałbym panu zaproponować lepsze warunki".

    1. Moje dane pracownik banku X podał osobie z firmy Z [przynajmniej:
    imię i nazwisko i telefon].
    2. Pracownik X współdziała z panem z firmy Z od dłuższego czasu -
    zarówno pracownik X i Z potwierdzili to w nagranej po incydencie
    rozmowie telefonicznej.
    3. Firma Z prowadzi działalność konkurencyjną wobec X.
    4. Bank od 5 dni nie zaproponował żadnego zadośćuczynienia.

    Ew. czy znacie kogoś, kto za uczciwy procent podjąłby się zabawy z
    bankiem [ze względu na niechęć do łatwej identyfikacji mail śmietnikowy:
    beherit00 [tutaj mapka] gmail.com ]?

    Jak powyższe ma się do Prawa bankowego:
    ----
    5. Kto, będąc obowiązany do zachowania tajemnicy bankowej, ujawnia lub
    wykorzystuje informacje stanowiące tajemnicę bankową, niezgodnie z
    upoważnieniem określonym w ustawie, podlega grzywnie do 1.000.000
    złotych i karze pozbawienia wolności do lat 3.

    "Interpretacja" obowiązku zachowania tajemnicy:
    ----
    Obowiązek objęcia informacji tajemnicą bankową istnieje od chwili
    rozpoczęcia negocjacji z bankiem i przekazania bankowi przez klienta
    pierwszych informacji aż do czasu zakończenia okresu przechowywania
    przez bank tych informacji w każdej formie, w tym również
    elektronicznej. Jest to okres znacznie dłuższy niż okres obowiązywania
    umowy zawartej z bankiem. Wydaje się, że w świetle tak sformułowanej
    definicji tajemnicy bankowej nasze dane osobowe oraz informacje o
    naszych relacjach z bankiem nigdy nie wyjdą poza mury banku.