  • Data: 2008-02-26 20:33:07
    Temat: Udostępnienie wyroku Sądowego.
    Od: kotolak <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Zwróciłem się z prośbą do Sądu Rejonowego o udostępnienie wyroku z
    uzasadnieniem dotyczącej sprawy w której Urząd Gminy oskarżył byłego
    wójta o nadużycia gospodarcze i malwersację. Wyrok skazujący został
    ogłoszony stroną przez sąd. Stroną postępowania była prokuratura.
    Prośbę swą uzasadniam tym, że wyrok podlega ustawie o dostępie do
    informacji publicznej z dnia 6 września 2001r. (Dz. U. Nr 112,
    poz.1198). Ponieważ w sprawie tej był pokrzywdzony Urząd Gminy w
    Tarłowie. A sprawa ta dotyczyła przestępstw na mieniu publicznym.

    Sąd Rejonowy Wydział Karny odpowiedział ,, prawo do otrzymania odpisu
    wyroku wraz z uzasadnieniem przysługuje tylko stronie postępowania
    zgodnie z art.156 & 1 k.p.k. Tymczasem w niniejszym procesie Gmina
    występowała wyłącznie w charakterze pokrzywdzonego,który nie jest stroną
    procesu karnego. Tylko występowanie przez pokrzywdzonego w roli
    oskarżyciela posiłkowego daje mu przymiot strony postępowania karnego"

    Mam wątpliwości do odpowiedz Sądu Rejonowego.
    Proszę o skomentowanie w/w odpowiedzi Sądu.

    Kotołak.

    Witam.

    Urząd Gminy oskarżył byłego wójta o nadużycia gospodarcze i malwersację.
    Wyrok skazujący został ogłoszony stroną przez sąd.
    Nie jestem stroną w sprawie ale czy mogę prosić sąd o udostępnienie
    treści wyroku na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej z
    dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz.1198)

    kotołak

    Sąd Rejonowy
    w Sandomierzu
    Wydział II karny

    Dotyczy: sprawy sygn. Akt II K164/07

    Zwracam się z uprzejmą prośbą do Sądu Rejonowego o udostępnienie wyroku
    z uzasadnieniem dotyczącej sprawy o sygn. Akt II K164/07.
    Prośbę swą uzasadniam tym, że wyrok podlega ustawie o dostępie
    do informacji publicznej z dnia 6 września 2001r. (Dz. U. Nr 112,
    poz.1198). Ponieważ w sprawie tej był poszkodowany Urząd Gminy w
    Tarłowie. A sprawa ta dotyczyła przestępstw na mieniu publicznym.