  • 1. Data: 2011-06-29 14:02:16
    Temat: Ucieczka przed komonikiem - przepisanie wszystkiego na 5-latkę
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Tata mowil o takim gosciu, ktorego firma stala sie niewyplacalna, bo nie
    mogl odzyskac kasy od dluznikow. Podobno dluznik wczesniej przepisal
    swoj majatek na 5-letnia corke. Nie wiem na ile to jest prawda, ale
    interesuja mnie tutaj 2 rzeczy:
    1. Czy mozna przepisac rzeczy typu mieszkanie, na wlasnosc 5-latkowi?
    2. Czy ucieczka przed komornikiem jest taka prosta, ze wystarczy
    przepisac cos na innych? Czy moze jesli nie mam majatku, ale X lat temu
    przepisalem go na kogos innego, to komornik moze sciagac kase z tamtej
    osoby?

  • 2. Data: 2011-06-29 14:07:21
    Temat: Re: Ucieczka przed komonikiem - przepisanie wszystkiego na 5-latk
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > 2. Czy ucieczka przed komornikiem jest taka prosta, ze wystarczy przepisac
    > cos na innych?

    Tak, pod warunkiem, ze przepisales to PRZED powstaniem dlugu (a nie w celu
    unikniecia jego splaty).

    Dysiek

  • 3. Data: 2011-06-29 14:08:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-29 16:02, bim-bom pisze:
> [...]
    > interesuja mnie tutaj 2 rzeczy:
    > 1. Czy mozna przepisac rzeczy typu mieszkanie, na wlasnosc 5-latkowi?

    Można.

> [...]
    > przepisac cos na innych? Czy moze jesli nie mam majatku, ale X lat temu
    > przepisalem go na kogos innego, to komornik moze sciagac kase z tamtej

    Jak przepisał przed powstaniem długu, to jest czysty. Jak po powstaniu,
    to może odpowiadać karnie, a po drugie: skarga pauliańska.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-06-29 14:33:12
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2011-06-29 16:08, Liwiusz pisze:

    > Jak przepisał przed powstaniem długu, to jest czysty. Jak po powstaniu,
    > to może odpowiadać karnie, a po drugie: skarga pauliańska.

    A co w sytuacji:
    - przepisuje caly majatek na kogos innego
    - dzien pozniej bierze pozyczke, oddaje pozyczona kase komus "pod stolem"
    - mowi, ze pozyczone pieniadze przepil/zgubil.

    Czuy mozna cos zrobic w takiej sytuacji? Z gory dzieki.

  • 5. Data: 2011-06-29 15:04:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-29 16:33, bim-bom pisze:

> [...]
    > - mowi, ze pozyczone pieniadze przepil/zgubil.
    >
    > Czuy mozna cos zrobic w takiej sytuacji? Z gory dzieki.

    Karnie odpowiada, jeśli udowodni mu się, że brał pożyczkę z brakiem
    zamiaru jej spłaty (oszustwo).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-06-29 19:36:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Karnie odpowiada, jeĹ?li udowodni mu siÄ?, Ĺźe braĹ? poĹźyczkÄ? z
    > brakiem zamiaru jej spĹ?aty (oszustwo).

    Co w tym wypadku nie będzie trudne do udowodnienia.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 7. Data: 2011-06-29 20:32:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-29 21:36, Johnson pisze:

    > Co w tym wypadku nie będzie trudne do udowodnienia.

    Pod warunkiem, że prokuraturze będzie się chciało wszcząć śledztwo, co
    nie jest takie oczywiste.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-06-30 05:15:17
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nieprawda.
    Patrz PrUiN.
    Natomiast zacząłbym od pytania, czy ów dłużnik był przedsiębiorcą i nie
    spłacał zobowiązań należnych z działalności, czy po prostu szarym
    konsumującym fizolem Kowalskim.

    -----

  • 9. Data: 2011-06-30 07:09:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:iufbk7$e61$...@n...onet.pl...

    > Jak przepisał przed powstaniem długu, to jest czysty. Jak po powstaniu, to
    > może odpowiadać karnie, a po drugie: skarga pauliańska.

    po powstaniu długu, czy po postanowieniu o jego odzyskaniu, ewentualnie
    rozpoczęciu jakiejś procedury sądowej?

    albo inaczej, jaka jest definicja "powstania długu"?

  • 10. Data: 2011-06-30 07:19:47
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.06.2011 22:32, Liwiusz pisze:

    > Pod warunkiem, że prokuraturze będzie się chciało wszcząć śledztwo, co
    > nie jest takie oczywiste.

    Bank ma w tym interes, więc będzie presja.