  • 31. Data: 2017-12-05 09:57:09
    Temat: Re: Uber rozwozi paczki?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-05 o 09:55, Marek pisze:

    > udowodnienie, że wiezie sie obcą osobę w celu jej przewozu zarobkowego
    > jest nieco łatwiejsze (przewożona osoba może sama to przyznać
    > odpowiednio przeciśnięta) niż wskazanie, że ta niezaadresowana koperta
    > w  skrytce po lewej stronie to dowód na nielegalny przewóz przesyłek
    > wagajacy dział. gosp, koncesji, zewzwolenia, akceptacji proboszcza oraz
    > aktualnego szczepienia przeciwko grypie.

    Bo to nie tak się robi, tylko zamawia się przewóz i patrzy, kto przyjedzie.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2017-12-05 10:33:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Dec 2017 09:57:09 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Bo to nie tak się robi, tylko zamawia się przewóz i patrzy, kto
    > przyjedzie.

    I karanie za sam zamiar ewentualnie przyszły? Paczki może odbierać od
    organizatora a nie (podstawionego) zleceniodawcy.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2017-12-05 11:04:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 10:33:59 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > I karanie za sam zamiar ewentualnie przyszły? Paczki może odbierać od
    > organizatora a nie (podstawionego) zleceniodawcy.

    Sam więc widzisz że jest to bardziej skomplikowane od przesyłek kurierskich czy
    chociażby pocztowych
    Przy cenie ok 10zł za przesyłkę kurierską do 30kg(poczta polska kurier 48) czy ok
    15zł(inne firmy kurierskie z praktycznie gwarancją dostarczenia następnego dnia od
    nadania))naprawdę trudno by było aby jakieś przesyłki społecznościowe mogły z tym
    konkurować. No i w powyższych w cenie masz ubezpieczenie.

  • 34. Data: 2017-12-05 12:06:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Dec 2017 02:04:50 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Sam więc widzisz że jest to bardziej skomplikowane od przesylek
    > kurierskich czy chociażby pocztowych

    Ależ ja nie twierdzę, że jest proste. Świat ogarnia moda (a może
    raczej potrzeba) świadczenia mikro uslug tym bardziej, ze społeczność
    jest bardziej zkomunikowana jak nigdy dotąd.. Uważam, że potencjał w
    tym jest i na pewnie ktoś to wymysli jak to zrobić. Bo nie wiedział,
    że się nie da.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2017-12-05 12:37:20
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 05 Dec 2017 12:06:24 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > jest bardziej zkomunikowana jak nigdy dotąd.. Uważam, że potencjał w
    > tym jest i na pewnie ktoś to wymysli jak to zrobić. Bo nie wiedział,

    Praktyka pokazuje coś wręcz przeciwnego - że platformy, które teoretycznie
    mają służyc właśnie takim rozproszonym mikrousługom społecznościowym stają
    się po prostu kanałem reklamowym dla profesjonalistów.

    - serwisy aukcyjne, na których pierwotnie hobbyści handlowali znaczkami
    pocztowymi stały się po prostu pasażem handlowym ze sklepami
    - Uber, który teoretycznie miał służyć do maatorskiego dorabiania sobie
    jest po prostu kolejną korporacją taksówkową
    - Na AirBNB są głównie oferty małych pensjonatów i osób profesjonalnie
    zajmujących się wynajmem mieszkań

    --
    Yakhub

  • 36. Data: 2017-12-05 16:20:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Dec 2017 12:37:20 +0100, Yakhub <a...@a...aa> wrote:
> [...]
    > się po prostu kanałem reklamowym dla profesjonalistów.

    > - Uber, który teoretycznie miał służyć do maatorskiego dorabiania

    A czy to czasem nie stało sie tylko w krajach przeregulowanych, gdzie
    przeciśnięto użytkowników do regulacji lub regulacje celowe
    stworzono? Są jeszcze na świecie wolne kraje, gdzie ta cecha usługi
    społecznościowej ma swój pierwotny, wolny charakter.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2017-12-05 17:42:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...

    >A czy to czasem nie stało sie tylko w krajach przeregulowanych, gdzie
    >przeciśnięto użytkowników do regulacji lub regulacje celowe
    >stworzono?

    Akurat taksowki to czesto na swiecie sa uregulowane, a taki Uber
    stanowi nielegalna konkurencje dla dobrze uregulowanego systemu :-)

    >Są jeszcze na świecie wolne kraje, gdzie ta cecha usługi
    >społecznościowej ma swój pierwotny, wolny charakter.

    tzw "cywilizowane" ?

    J.

  • 38. Data: 2017-12-05 20:59:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-12-17 o 11:04, Kris pisze:

> [...]
    > nadania))naprawdę trudno by było aby jakieś przesyłki społecznościowe
    > mogły z tym konkurować. No i w powyższych w cenie masz

    Skąd wziąłeś te ceny 10/15 zł? Pytam, bo Poczta Polska za paczkę 10 kg
    skasowała mnie na 45 zł i właśnie sobie to wyjaśniają, bo powinna 25 zł.

  • 39. Data: 2017-12-05 21:06:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Skąd wziąłeś te ceny 10/15 zł? Pytam, bo Poczta Polska za paczkę 10 kg
    > skasowała mnie na 45 zł i właśnie sobie to wyjaśniają, bo powinna 25 zł.

    I nic cię dyskusja na ten temat nie nauczyła, że na byle stronie typu
    sendit.pl zapłaciłbyś za to 15zł?

    Ech, myślałem, żeś inteligentny facet, a ty taki odporny na wiedzę.

    Właśnie na takich "nieogarach" poczta zarabia, krojąc ich na 45zł.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2017-12-05 21:41:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 20:59:07 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Skąd wziąłeś te ceny 10/15 zł?
    Sendit.pl np
    >Pytam, bo Poczta Polska za paczkę 10 kg
    > skasowała mnie na 45 zł i właśnie sobie to wyjaśniają, bo powinna 25 zł.
    Zgodnie z cennikiem usługi pocztex winno byc 44zl
    http://cennik.poczta-polska.pl/usluga,krajowy_poczte
    x.html