    From: "Maciek" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: USA i celnicy na lotniskach (średnio długie) (crosspost)
    Date: Thu, 5 Aug 2004 08:17:30 +0200

    Witajcie!
    Z góry przpraszam za crosspost - to dlatego bardzo się spieszę - wysłałem
    ten post również na pl.rec.foto.cyfrowa.
    Otóż mam mały problem.
    Otóż znajoma jedzie do stanów i wraca 2 tygosnie później - niby idealna
    sytuacja. Ale niestety ma już ona plany zakupowe - aparat i laptop. I bardzo
    nie chce przywieźć również mnie aparatu. Muszę ją przekonać że tan dodatkowy
    aparat nie jest dla niej dodatkowym zagrożeniem jeśli chodzi o cło. Nie jest
    prawda?

    Googlowałem wczoraj sporo ale nie mogłem znaleźć nic konkretnego jeśli
    chodzi o przepisy celne - wydaje mi się że nawet jeśli kupuję jeden aparat
    to i tak w/g prawa powinienem za niego zapłacić vat i cło na lotnisku w
    Polsce?

    Czyli to nie jest tak że przez to że ona przywiezie jeszcze jeden aparat to
    zapłaci za wszysto, prawda?
    Mnie się wydaje że jeśli zapakuje sprzęt do bagażu to nikt się nim nie
    zainteresuje i już.

    Bardzo Was proszę o rady. Ewentualnie linki do stron z takimi informacjami?

    Najdalej jutro muszę ją przekonać :(

    Dzięki z góry!
    Maciek

    ps.
    Dodatkowo ona nie chce wieźć pieniędzy tylko chce wziąść karte - czyli traci
    sporo na kursie dolara, prawda?
    Nie ma jeszcze jakiś dodatkowych opłat przy wypłacie w stanach z polskiego
    konta?
    Może też powinienem ją przekonać żeby wzięła jednak pieniądze ...