  • 31. Data: 2024-06-21 14:59:14
    Temat: Re: Tworzenie prawa w PL i wykopki.
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 19.06.2024 o 13:09, io pisze:

    > Kiedy w wielu krajach nie można. My ocaleliśmy, ale można to zmienić
    > od ręki.

    Skoncentrujmy się na tym co u nas. A u nas (jak na razie) można. LP po
    tym rozszabrowaniu drzew tyłka patrzą aby zacząć zarabiać np na
    sprzedawaniu licencji na zbiór grzybów.

    > Zgubę należy zgłaszać, ale jest znaleźne i nie zabrania się zguby
    > szukać bo niby czemu by się miało. Jakaś paranoja z tymi wykrywaczami.
    > Poszukiwacze z reguły jakieś pierdoły znajdują bez większej wartości a
    > do tematu przyssały się te nieroby co to nie umieją łapać prawdziwych
    > przestępców i na zwykłych obywatelach żerują.

    To tylko takie dmuchanie na zimne. Ale kierunek słuszny.

  • 32. Data: 2024-06-21 14:59:59
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 19.06.2024 o 13:12, alojzy nieborak pisze:
    > W dniu 2024-06-19 o 11:57, Trybun pisze:
    >
    > Pośrednio odpowiem mr.J.F. Sorki.

    > I pracownik np. muzeum sam przechwyci znajdka i sam go opchnie:)
    > Jak obrazy w muzeum narodowym w l. 80 czy 90 :)

    To już inny temat, ale raczej to bardzo małoprawdopodobne, do kantowania
    lepiej wybrać jakąś inną profesję niż pracownik muzeum. Np posła,
    bankiera itd. zdecydowanie mniejsze ryzyko.

  • 33. Data: 2024-06-21 15:00:45
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 19.06.2024 o 13:18, io pisze:

    > W jakim sensie martwe? Faktycznie właściciele nie zabraniają
    > dochodzenia do zbiorników tylko np dojeżdżania. Podejrzewam, że ich po
    > prostu ktoś przećwiczył i wiadomo, że wystarczy zadzwonić po policję
    > by dostęp uzyskać.

    Teren zagrodzony siatką. Prawo wodne ewidentnie złamane. Nawet przy
    zgłoszeniu na policji czy w urzędzie przyznają rację,. Problem w tym że
    poza tym przyznaniem racji nie chcą nawet palcem ruszyć.

    > E tam, co to za grabież jak to wspólna własność jest nad którą tylko
    > nikt nie chce się pochylić.

    Raczej nie znajdziesz na tym wyszukanym skarbie tabliczki prawem do
    osobistej własności. A jak nie jest czyjeś to należy do wszystkich.

    > No i dlaczego tak pierdołowata kwestia jak używanie wykrywacza wymaga
    > pozwolenia? W życiu bym nie wpadł, że ci co chodzą z wykrywaczami na
    > plażach i jeziorach mogliby odpowiadać karnie. Raczej kpina.
    >
    > [...]

    Jak dla mnie to ma to sens. Założę się że do własnego ogrodu nie
    wpuściłbyś obcego faceta z wykrywaczem metalu, a dlaczego się godzisz na
    takie praktyki poza swoim płotem, przecie to potencjalne złoto za płotem
    należy tak samo do łowcy jak i dla Ciebie?

  • 34. Data: 2024-06-21 16:25:14
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-21 o 14:59, Trybun pisze:

    > Jeszcze raz powtarzam, to nie ja, tylko mądre prawo, które ja tylko w
    całej rozciągłości popieram.

    A ja nie. Im dłużej leży w ziemi tym bardziej koroduje, a jak leży w
    rzece to się zapada i po kilku latach jest poza zasięgiem czyli przepada
    na wieki. Ogólnie zabawa która i tak nigdy się nie zwróci, bo na etacie
    zarobisz więcej.

    > a dlaczego się godzisz na takie praktyki poza swoim płotem, przecie
    to potencjalne złoto za płotem należy tak samo do łowcy jak i dla Ciebie?

    Złoto masz w oceanie, pozyskanie jego jest nieopłacalne jak to
    potencjalne złoto o którym piszesz. Jesteś nieracjonalny i tyle.

    OT.
    Podobnie krzyczeli kiedyś niemcy na polaków: pracę nam zabieracie, ale
    nabór stanowisko szambonurka u niemca dalej wisiał w ogłoszeniu.

  • 35. Data: 2024-06-21 17:02:10
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 21.06.2024 o 15:00, Trybun pisze:

> [...]
    > takie praktyki poza swoim płotem, przecie to potencjalne złoto za płotem
    > należy tak samo do łowcy jak i dla Ciebie?

    U mnie w ogródku rosną poziomki, samosiejki z lasu.
    Oczywiście, że nie wpuszczę obcego faceta by je zbierał, ale nie mam nic
    przeciwko temu, zeby je zbierał w lesie.
    A przecież te w lesie są też moje :)

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 36. Data: 2024-06-21 17:14:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.06.2024 o 14:58, Trybun pisze:

    > Nikomu, dobrodzieju.

    A jak kupię sobie w biedronce worek to czyja ona będzie?

  • 37. Data: 2024-06-21 17:28:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Teren zagrodzony siatką. Prawo wodne ewidentnie złamane. Nawet przy
    > zgłoszeniu na policji czy w urzędzie przyznają rację,. Problem w tym że
    > poza tym przyznaniem racji nie chcą nawet palcem ruszyć.

    No to właśnie mówię, że nie jest wszędzie zagrodzone bo niektórzy wiedzą
    i może sparzyli się na utrudnianiu dostępu. Nie musiałem chodzić na
    policję więc nie wiem czy i jakie ewentualnie wybiegi by stosowali. Jak
    by stosowali to może/pewnie udziałowcami są i nie mają interesu
    podejmować sprawy. Tak z wszystkim robią.

    > Raczej nie znajdziesz na tym wyszukanym skarbie tabliczki prawem do
    > osobistej własności. A jak nie jest czyjeś to należy do wszystkich.

    Więc właśnie dlatego wszyscy mogą z niej korzystać. Bo przecież nie po
    to jest wszystkich by nie mógł nikt albo tylko wybrani.

> [...]
    > takie praktyki poza swoim płotem, przecie to potencjalne złoto za płotem
    > należy tak samo do łowcy jak i dla Ciebie?

    No właśnie dlatego bym nie wpuścił, że ziemia moja jest a nie wszystkich.

  • 38. Data: 2024-06-21 17:37:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.06.2024 o 13:31, alojzy nieborak pisze:

    > Na plażach można tuptać bez zgłaszania. Przynajmniej w PL.

    A gdzie nie można? Chyba o to właśnie chodzi, że generalnie nie można.
    Akcję robili europejską te obiboki i zabrali ludziom jakieś pierdoły w
    tym wykrywacz metali.

    > A w innych miejscach: szukamy zagubionego pierścionka, a bo teściowa
    > gdzieś o tu zapodziała, albo szukamy meteorytów/złomu.

    Czyli jakich "innych'?

  • 39. Data: 2024-06-21 19:26:51
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 21.06.2024 o 17:28, io pisze:
> [...]
    > by stosowali to może/pewnie udziałowcami są i nie mają interesu
    > podejmować sprawy. Tak z wszystkim robią.

    Znałam ludzi, którzy parę kubłów i garnków ze złotem i kosznnościowciami
    wykopali z ziemii po Niemcach. Okolice Grodkowa i wsi Gnojna. Oczywiście
    ukrywali ten fakt i dobra, ale udawali biednych, ale ich rodziny żyły w
    bogactwie. Teraz oni nie zyją, ale wnuczki i prawnuczki mają raj na ziemi.

    --
    animka

  • 40. Data: 2024-06-23 13:13:50
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 21.06.2024 o 17:14, io pisze:

    > A jak kupię sobie w biedronce worek to czyja ona będzie?

    Dla mnie to jest oczywiste, ale nie wiem jakby to tobie żebyś zrozumiał
    wytłumaczyć na czym polega "własność" ziemi.