  • 1. Data: 2008-10-26 09:43:27
    Temat: Trybunał Stanu za Irak
    Od: "flying.robak" <f...@g...pl>

    Czy nie wydaje wam się, że ci co wysłali na śmierć 30 Polaków (nie
    licząc kalek i ofiar niewinnych Irakijczyków) i wydali nasze podatki
    na niepotrzebną wojnę w Iraku, jak się okazało, powinni stanąć teraz
    przed Trybunałem Stanu?

  • 2. Data: 2008-10-26 10:13:20
    Temat: Re: Trybunał Stanu za Irak
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    flying.robak pisze:
> [...]
    > licząc kalek i ofiar niewinnych Irakijczyków) i wydali nasze podatki
    > na niepotrzebną wojnę w Iraku, jak się okazało, powinni stanąć teraz

    Co to znaczy niepotrzebną? Do Iraku jadą ochotnicy. Niezbędnym dla
    prawidłowego rozwoju wojska jest, aby ćwiczyło się również w warunkach
    bojowych. Można dyskutować, czy polityczne cele wojny w Iraku są
    słuszne, niemniej jednak gdzieś wojska wysyłać trzeba. Chyba, że chcemy
    mieć żołnierzy takich jak w Bośni, gdzie siły UNPROFORU bały się
    wyściubić nosa, bo trwały walki, przez co zginęła ludność cywilna, a
    samych - pożal się boże - żołnierzy, musiały chronić siły lokalne.

    A już absurd śmieszności dał nasz minister (nie)obrony narodowej,
    Klich, który nie chciał wysłać żołnierzy do Czadu, ponieważ... trwają
    tam działania wojenne...
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,8171,title,Klich-nie-mog
    e-wyslac-zolnierzy-w-oko-cyklonu,wid,9624436,wiadomo
    sc_prasa.html

    Faktycznie, wysyłanie wojska polskiego do walk może być uznane za
    jakieś nieporozumienie. Tylko w takim razie po co takie wojsko
    utrzymywać? Dla defilad?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-10-26 10:25:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    [..]
    > Faktycznie, wysyłanie wojska polskiego do walk może być uznane za
    > jakieś nieporozumienie. Tylko w takim razie po co takie wojsko
    > utrzymywać? Dla defilad?

    Dla defilad i pacyfikowania własnego narodu.
    Z innymi i tak nasze wojsko sobie nie poradzi, nawet Białorusini
    zadeptali by nas w 3 dni.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 4. Data: 2008-10-26 10:28:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 26 październik 2008 11:25
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ge1gj2$jep$1@news.onet.pl>):

    > Dla defilad i pacyfikowania własnego narodu.
    > Z innymi i tak nasze wojsko sobie nie poradzi, nawet Białorusini
    > zadeptali by nas w 3 dni.

    Mam prośbę, żeby rozmowy z bokunem prowadzić na pl.soc.psychopata

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-10-26 10:33:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Co to znaczy niepotrzebną?

    Akurat się z trolem zgadzam. Niepotrzebna, nic nam nie dająca. W dodatku
    przegrana.

    > Do Iraku jadą ochotnicy.

    Teoretycznie. Ale praktycznie żołnierz dostaje ofertę nie do odrzucenia,
    albo irak/czad/itd albo do widzenia (nie przedłużymy panu kontraktu, itp).

    > Do Iraku jadą ochotnicy.prawidłowego rozwoju wojska jest, aby ćwiczyło się również
    w warunkach bojowych.

    Pewnie tak, tylko po co naszym żołnierzom doświadczenia pustynne, po co
    nam afrika korps :)

    > A już absurd śmieszności dał nasz minister (nie)obrony narodowej,
    > Klich, który nie chciał wysłać żołnierzy do Czadu, ponieważ... trwają
    > tam działania wojenne...

    Akurat mam znajomych wojskowych którzy byli w czadzie. Klimat wykańcza
    nasze wojsko i nie trzeba żadnych działań wojennych.

    > Faktycznie, wysyłanie wojska polskiego do walk może być uznane za
    > jakieś nieporozumienie. Tylko w takim razie po co takie wojsko
    > utrzymywać? Dla defilad?

    Ja też się nad tym zastanawiam.
    W sumie dla odstraszania innych państw wystarczyłoby kilku nindża,
    którzy w razie czego zabili mi kadrę rządzącą obcego państwa :)

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 6. Data: 2008-10-26 10:36:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "flying.robak" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    Jeśli przy wysłaniu wojska naruszono obowiązujące wówczas w Polsce prawo to
    tak. Z tym, ze nie chce mi się analizować, czy faktycznie naruszono. Z tego
    co sobie przypominam ówczesne dyskusje, to zgodę powinien zdaje się wydać
    sejm, a decyzję podjął rząd.

    A to, czy wojna była potrzebna, czy nie nie podlega w tej chwili dyskusji,
    albowiem w chwili wysyłania naszych wojsk do tego kraju nie było wiadomo,
    co tam faktycznie jest. Podobnie bzdurnym zarzutem jest wysyłanie 30 osób
    na śmierć, bo przecież Polska wzięła udział w konflikcie zbrojnym w którym
    straty są normalnym jego następstwem.

  • 7. Data: 2008-10-26 10:57:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > Mam prośbę, żeby rozmowy z bokunem prowadzić na pl.soc.psychopata

    Odpisywałem Liwiuszowi, a poza tym Boukun nie jest ostatnio upierdliwy,
    więc można mu zrobić dzień dziecka :)

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 8. Data: 2008-10-26 10:57:31
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > wysyłanie 30 osób na śmierć, bo przecież Polska wzięła udział w
    > konflikcie zbrojnym w którym straty są normalnym jego następstwem.

    Ominięte zgodę Sejmu pierdoląc (bezwstydnie) że to misja pokojowa.
    Jeśli teraz twierdzisz że wysłano na wojnę to TS jest na miejscu.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    O wilku mowa

  • 9. Data: 2008-10-26 16:39:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ..

    > Ominięte zgodę Sejmu pierdoląc (bezwstydnie) że to misja pokojowa.
    > Jeśli teraz twierdzisz że wysłano na wojnę to TS jest na miejscu.

    Trzeba by było przeanalizować dokładnie stan prawny, na co w chwili obecnej
    nie mam czasu. Aczkolwiek jak już pisałem, tam mi się przypomina, że albo
    na tej grupie, albo na militarnej przy okazji początku tej wojny
    analizowaliśmy i wychodziło na to, że właśnie zgoda sejmu była potrzebna
    bezapelacyjnie.

  • 10. Data: 2008-10-26 17:06:28
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > przypomina, że albo na tej grupie, albo na militarnej przy okazji
    > początku tej wojny analizowaliśmy i wychodziło na to, że właśnie zgoda

    Po za tym osobno wypadałoby by analizować udział jednostki GROM w samym
    ataku/agresji na Irak. Niby na to była na to zgoda Sejmu? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Chcąc poznać wszystkie sprawy świata, czytajcie księgi starożytne.