  • 141. Data: 2022-02-02 22:10:14
    Temat: Re: Testy na covid w pracy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No pewnie. W hipotetycznej systuacji kiedy w danym kraju wyszczepienie
    > osiągnie 100%, wciąż będą umierać ludzie na covid i to w 100% ci
    > zaszczepieni. Twoim zdaniem to dowodzi kompletnej nieskuteczności
    > szczepionek?

    Celem szczepionki nie jest zapobieżenie śmierci jako takiej (bo każdy z
    nas wcześniej, czy później umrze), tylko zwiększenie odporności na
    określony wirus. Na chwilę obecną my nie mamy statystyki osób, które
    zmarły na COVID-19, a statystykę osób zakażonych COVID-19, które zmarły.
    To nie do końca jest to samo.

    --
    Robert Tomasik

  • 142. Data: 2022-02-03 07:46:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 02.02.2022 o 17:05, Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > osiągnie 100%, wciąż będą umierać ludzie na covid i to w 100% ci
    > zaszczepieni. Twoim zdaniem to dowodzi kompletnej nieskuteczności

    Nie rozumiesz. Po to zaproponowałem byś zrobił takie porównanie, byś
    zobaczył, że u nas umiera więcej, albo porównywalnie (w zależności od
    okresu i kraju) samych zaszczepionych, co w tamtych krajach wszystkich.
    Więc albo u nas inaczej liczy się zgony covidowe, albo jest coś inaczej
    z systemem opieki zdrowotnej, albo jedno i drugie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 143. Data: 2022-02-03 10:46:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 02 Feb 2022 20:27:41 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Neofitów nowej wiary nic nie przekona.

    To wiadomo od dawna, ale żeby zamiast złotego cielca wychwalać folię, to
    chyba przesada.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 144. Data: 2022-02-03 10:57:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 2 Feb 2022 22:10:14 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Celem szczepionki nie jest zapobieżenie śmierci jako takiej (bo każdy z
    > nas wcześniej, czy później umrze),

    Co jest zatem celem operacji i leczenia farmakologicznego?
    Przecież każdy i tak umrze.

    > Na chwilę obecną my nie mamy statystyki osób, które
    > zmarły na COVID-19, a statystykę osób zakażonych COVID-19, które zmarły.

    Można liczyć zgony osób bez chorób współistniejących, tylko co ma z tego
    wynikać?

  • 145. Data: 2022-02-03 14:11:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 10:57, Olin pisze:

    > Co jest zatem celem operacji i leczenia farmakologicznego?
    > Przecież każdy i tak umrze.

    Ale niektórzy później.

    > Można liczyć zgony osób bez chorób współistniejących, tylko co ma z tego
    > wynikać?

    Od pewnego wieku, to jak rano się budzisz i nic Cie nie boli, to
    powinieneś sprawdzić, czy żyjesz. Masa ludzi jest chorych, tylko nie
    zdiagnozowanych. Są tacy, co latają z każdą bolesnością do lekarza i
    tacy, których do lekarza trzeba zanieść, jak padną.

    Statystycznie, to w miarę pewna jest statystyka zmarłych w wyniku
    postrzelenia. Prawdopodobieństwo zgonu z innego powodu u osoby
    postrzelonej jest znikome. Już w wypadkach komunikacyjnych bywa różnie,
    bo czasem nie wiadomo, czy najpierw umarł, a potem doszło do wypadku,
    czy odwrotnie. W wypadku wirusa moim zdaniem trudno jednoznacznie to
    stwierdzić, czy gdyby nie wirus, to by człowiek nie umarł.

    --
    Robert Tomasik

  • 146. Data: 2022-02-03 14:36:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 14:11:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale niektórzy później.

    No właśnie. Nawet jeśli szczepionka nie chroni zakażeniem na nową mutację
    wirusa, ale ogranicza ryzyko zgonu, to warto się szczepić. A z Twoich słów
    na samej górze wynika, że zgonami przy szczepieniach się nie interesujemy.
    Krańcowy przykład to szczepionka na wściekliznę, którą podaje się dopiero
    po pokąsaniu przez wściekłe (albo nieznane) zwierzę, żeby nie dopuścić do
    śmierci.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 147. Data: 2022-02-03 15:33:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 14:36, Olin pisze:
> [...]
    > po pokąsaniu przez wściekłe (albo nieznane) zwierzę, żeby nie dopuścić do

    Ja się na wirusach mało znam. Ty - o ile mnie wiadomo - też. Jaki sens
    ma ta dyskusja? Nie mam zielonego pojęcia, czy szczepionka chroni przed
    starą, czy nową odmianą. Zakładam, że ci, którzy ją robią się na tym
    znają. Jeśli nawet nie są nieomylni, to mam nadzieję, ze ktoś nad tym
    panuje, by przynajmniej szczepionka nie szkodziła. Nie wiem, czy
    szczepionkę należy podać przed zakażeniem, czy po. Znani mi lekarze
    twierdzą, że przed. Co ma szczepionka na wściekliznę z COVID wspólnego?

    --
    Robert Tomasik

  • 148. Data: 2022-02-03 15:59:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 15:33:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zakładam, że ci, którzy ją robią się na tym
    > znają.

    Ja też. Robię, jak każą, bo zakładam, że zjedli na tym zęby.

    > Nie wiem, czy
    > szczepionkę należy podać przed zakażeniem, czy po. Znani mi lekarze
    > twierdzą, że przed. Co ma szczepionka na wściekliznę z COVID wspólnego?

    Chodziło mi o Twoje słowa:
    "Celem szczepionki nie jest zapobieżenie śmierci jako takiej (bo każdy z
    nas wcześniej, czy później umrze)"
    Dałem kontrprzykład szczepionki przeciw wściekliźnie, którą podaje się po
    ugryzieniu, bo jest na to 10 dni, a profilaktycznie szczepić nie ma sensu.
    Tylko tyle.
    Na kowid szczepimy się oczywiście jak najszybciej, bo to całkiem inna
    historia.

  • 149. Data: 2022-02-03 22:17:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 15:59, Olin pisze:
> [...]
    > Dałem kontrprzykład szczepionki przeciw wściekliźnie, którą podaje
    > się po ugryzieniu, bo jest na to 10 dni, a profilaktycznie szczepić

    To ja chciałem nadać mojej wypowiedzi trochę inne przesłanie. Chodziło
    mi o to, że trudno oczekiwać, by zaszczepienie się na jedną konkretną
    chorobę zapewniło nam nieśmiertelność. Możemy wpaść pod samochód i żadna
    szczepionka tu nie poradzi. I tak wiadomo, że każdy z nas kiedyś umrze.

    Szczepienie na daną chorobę ma za zadanie zwiększyć naszą szansę na
    przeżycie trochę dłużej i tyle. Wywody przeciwników szczepionek oparte
    na znanych przypadkach śmierci osób zaszczepionych - w mojej ocenie - są
    niedorzeczne. Niedorzeczne, bo w statystykach mamy śmierć osoby
    zakażonej COVID, a nie takiej, której śmierć została wywołana przez COVID.

    To z matematycznego punktu widzenia nie jest to samo. Nie jest, albowiem
    nie mamy możliwości stwierdzenia, czy dana osoba, gdyby się nie zaraziła
    COVID, to by dalej żyła. Po prostu tego się nie da w żaden sposób
    jednoznacznie stwierdzić, jak w przypadku dajmy na to strzału z broni
    palnej, gdzie związek śmierci postrzelonego z postrzałem jest jakby
    bardziej oczywisty i twierdzenie, że być może wpadłby pod samochód,
    jakby nie został postrzelony raczej sensu nie ma.

    --
    Robert Tomasik

  • 150. Data: 2022-02-04 09:34:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.02.2022 15:59, Olin wrote:
    > Ja też. Robię, jak każą, bo zakładam, że zjedli na tym zęby.

    Nie wierzę że tak robisz. Gdy budowałeś dom, to na pewno pytałeś "a ten
    komin to dlaczego tutaj musi być?". Gdy oddajesz do mechanika auto, też
    pewnie się dopytujesz "a co to może być?", "da się jakoś taniej?". Gdy
    zamawiasz rolety na okna czy meble do pokoju też na pewno dyskutujesz.

    A gdy powiedzieli w TV że trzeba się zakeczupować to od razu poleciałeś
    i wystawiłeś łapę bez pytań. Nie wierzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz