    Date: Thu, 3 Feb 2022 22:17:47 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <79j8bh224z5m$.9b2q4uru2fra.dlg@40tude.net> <st8amr$1v9$2@dont-email.me>
    <1...@4...net> <st8m02$m2d$1@dont-email.me>
    <t...@4...net> <st8oe5$1v1e$1@gioia.aioe.org>
    <1rmzi8n2rfgwc$.1al45cfhtyqog$.dlg@40tude.net>
    <61faf337$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <61fbd499$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <61fbe7d7$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <fk14kq6oowm3$.13p7rpt29ie9k$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Testy na covid w pracy

    W dniu 03.02.2022 o 15:59, Olin pisze:
    > Chodziło mi o Twoje słowa: "Celem szczepionki nie jest zapobieżenie
    > śmierci jako takiej (bo każdy z nas wcześniej, czy później umrze)"
    > Dałem kontrprzykład szczepionki przeciw wściekliźnie, którą podaje
    > się po ugryzieniu, bo jest na to 10 dni, a profilaktycznie szczepić
    > nie ma sensu. Tylko tyle.

    To ja chciałem nadać mojej wypowiedzi trochę inne przesłanie. Chodziło
    mi o to, że trudno oczekiwać, by zaszczepienie się na jedną konkretną
    chorobę zapewniło nam nieśmiertelność. Możemy wpaść pod samochód i żadna
    szczepionka tu nie poradzi. I tak wiadomo, że każdy z nas kiedyś umrze.

    Szczepienie na daną chorobę ma za zadanie zwiększyć naszą szansę na
    przeżycie trochę dłużej i tyle. Wywody przeciwników szczepionek oparte
    na znanych przypadkach śmierci osób zaszczepionych - w mojej ocenie - są
    niedorzeczne. Niedorzeczne, bo w statystykach mamy śmierć osoby
    zakażonej COVID, a nie takiej, której śmierć została wywołana przez COVID.

    To z matematycznego punktu widzenia nie jest to samo. Nie jest, albowiem
    nie mamy możliwości stwierdzenia, czy dana osoba, gdyby się nie zaraziła
    COVID, to by dalej żyła. Po prostu tego się nie da w żaden sposób
    jednoznacznie stwierdzić, jak w przypadku dajmy na to strzału z broni
    palnej, gdzie związek śmierci postrzelonego z postrzałem jest jakby
    bardziej oczywisty i twierdzenie, że być może wpadłby pod samochód,
    jakby nie został postrzelony raczej sensu nie ma.

    --
    Robert Tomasik