  • 111. Data: 2022-02-01 19:54:41
    Temat: Re: Testy na covid w pracy [O "wyższości" szczepień na kowid nad szczepieniami na grypę]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2022 o 08:05, J.F pisze:

    > No ale widzisz - zostales zakazony HIV, jestes juz niebezpieczny,
    > bo go roznosisz, choroba AIDS sie rozwija, ale objawow nie masz.
    > Wystąpia za pare lat..

    Wystąpią albo i nie. Chodzi o to, żeby mówić precyzyjnie, bo potem są
    nieporozumienia. Jak bezobjawowy covid - bezobjawowe może być zakażenie
    sars-cov2.

    > Tak jak HIV jest wykrywalny.

    Hiv wykrywa się testem. Aids masz jak masz objawy.

    > A inne osoby tez nie maja zadnych objawow, a potem slysza "ten rak jes
    > zbyt duzy".

    Prawda. Ale nie róbmy pewexu. Zakażenie sars cov2 to jedno. Może
    prowadzić ale wcale nie musi do covid.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 112. Data: 2022-02-01 21:05:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2022 19:54:41 +0100, Shrek wrote:

    > Wystąpią albo i nie. Chodzi o to, żeby mówić precyzyjnie, bo potem są
    > nieporozumienia. Jak bezobjawowy covid - bezobjawowe może być zakażenie
    > sars-cov2.

    Co do sars-cov2 masz racje ... chyba.
    Bo sie pojawiaja doniesienia, ze ta bezobjawowa tez ma swoje skutki
    uboczne.

    > Hiv wykrywa się testem. Aids masz jak masz objawy.

    HIV atakuje powoli. Wiec juz chorujesz, lekko.

    A potem ...objawy to masz innych chorob:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zesp%C3%B3%C5%82_nabyt
    ego_niedoboru_odporno%C5%9Bci

    stadium B i C.

    J.

  • 113. Data: 2022-02-01 22:45:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2022 o 21:05, J.F pisze:

    > HIV atakuje powoli. Wiec juz chorujesz, lekko.

    "HIV to ludzki wirus upośledzenia (niedoboru) odporności. _Może_ wywołać
    zespół nabytego upośledzenia odporności - AIDS."

    > A potem ...objawy to masz innych chorob:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Zesp%C3%B3%C5%82_nabyt
    ego_niedoboru_odporno%C5%9Bci

    > stadium B i C.

    Z tego co piszą, to faza B to zakażenia inne niż sam HIV. Tak czy
    inaczej HIV i AIDS to nie to samo. Tak jak sars-cov2 i covid 19.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 114. Data: 2022-02-01 22:47:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2022 o 15:59, Olin pisze:

    > Na okoliczność obłożenia szpitali, a w szczególności respiratorów, zarażony
    > i chory to zupełnie co innego.

    Dokładnie - dlatego należy to rozróżniać a w statystykach dodatni test,
    to covid. Co nie jest prawdą.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 115. Data: 2022-02-01 23:15:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2022 22:45:51 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > Z tego co piszą, to faza B to zakażenia inne niż sam HIV. Tak czy
    > inaczej HIV i AIDS to nie to samo. Tak jak sars-cov2 i covid 19.

    Ale HIV atakuje uklad odpornosciowy organizmu powoli i stopniowo.

    Jak stopien degradacji jest znaczny, to sie pojawiaja objawy w postaci
    innych chorob - i ich objawow.
    Ale wczesniej ... masz juz zmniejszona odpornosc organizmu, i
    jak to nazwiesz - jeszcze nie AIDS?

    Objaw jak widac jest - zmniejszony poziom limfocytow.
    Ale to widac w badaniu laboratoryjnym.

    Co tam zreszta pisze powyzej:
    "AIDS przez pewien okres przebiega bezobjawowo. Faza objawowa, której
    wyrazem są rozwijające się zakażenia oportunistyczne i nowotwory, jest
    następstwem znacznego obniżenia odporności."

    Wiele jest chorob rozwijajacych sie powoli - np gruzlica, SM,
    i co powiesz o stanie, zanim sie pojawia pierwsze wyrazne objawy ?

    J.

  • 116. Data: 2022-02-02 01:34:50
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-01 o 11:34, Olin pisze:

    > No proszę, czyli jednak rozróżniasz chorobę od infekcji.

    Jednak zarządzenie nie weszło w życie. Sejm odrzucił.

    https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-ustawa-covid
    owa-sejm-odrzucil-projekt,nId,5806400?parametr=zobac
    z_takze

    --
    animka

  • 117. Data: 2022-02-02 01:39:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-01, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > jest ten co ma katar, czy ten co miał kontrakt i test by wykrył
    > koronaworusa, ale nic się nie dzieje? Właśnie o tym pisałem - gdyby
    > testy na covid zmieniono tylko o tyle, że wykrywałby tego koronawirusa
    > od przeziębienia, to w sumie niweiele by się zmieniło. Umarło by o 20k
    > mniej osób, które zmarły bezpośrednio na covid. Cała reszta umierałaby
    > sobie dalej spokojnie na brak opieki medycznej i choroby
    > współtowarzyszące. A teraz "full_szur" - a jeśli omikron jest własnie
    > takim wariantem ile czasu nam to zajmie zanim zauważymy, że w zasadzie

    Te testy ART muszą mieć jakieś minimalne stężenie antygenu żeby coś
    pokazały, czyli musi się pewnie tego wirusa tam jednak namnożyć. Pytanie
    ile i jak daleko od poziomu gdy pojawiają się objawy.

    --
    Marcin

  • 118. Data: 2022-02-02 05:32:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2022 o 23:15, J.F pisze:

> [...]
    > innych chorob - i ich objawow.
    > Ale wczesniej ... masz juz zmniejszona odpornosc organizmu, i

    No toak z twojego linka wychodzi.

> [...]
    >
    > Wiele jest chorob rozwijajacych sie powoli - np gruzlica, SM,
    > i co powiesz o stanie, zanim sie pojawia pierwsze wyrazne objawy ?

    To samo co w sars-cov2. A co jeśli się w ogóle nie pojawią? Byłeś
    zakażony, zakażenie zwalczyłeś, choroba się nie rozwinęła - byłeś chory
    czy nie?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 119. Data: 2022-02-02 07:50:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 01.02.2022 o 22:47, Shrek napisał:

    > Dokładnie - dlatego należy to rozróżniać a w statystykach dodatni test,
    > to covid. Co nie jest prawdą.

    Problem jest taki, że cała pandemia opiera się na tych testach, które w
    zasadzie o niczym nie mówią, szczególnie samodzielne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 120. Data: 2022-02-02 08:28:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> pisze:

    > Problem jest taki, że cała pandemia opiera się na tych testach, które
    > w zasadzie o niczym nie mówią, szczególnie samodzielne.

    Ja od dłuższego czasu traktowałem jako wskaźnik kluczowy liczbę zgonów
    (a rozszerzająco liczbę hospitalizacji zasadniczo na OJOMach).
    Liczbę wyników dodatnich testów traktowałem jako wskaźnik wyprzedzający
    pozwalający prognozować z wyprzedzeniem o tydzień lub dwa zmiany
    wskaźnika kluczowego

    --
    A. Filip