  • 61. Data: 2021-08-09 22:29:28
    Temat: Re: Ten pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 20:54, ąćęłńóśźż pisze:
    > W Stanach robią tak samo.
    > Za to za Stalina i Causescu to mieli służby na służby na służby.
    > Co lepsze?

    Pytanie z serii czy przestałeś gwałcić dzieci;) Oczywiście policji
    powinien pilnować niepowiązany z nią urząd.

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2021-08-09 22:35:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 22:27, nadir pisze:
    > Tu, miałem ma myśli w takim przypadku.
    > Na SORze każdy ludek przywieziony przez Policję do "przeglądu
    > medycznego" traktowany jest poza kolejnością.

    No to u nas nie. Może gdzieś tam, gdzie Ty jesteś.

    --
    Robert Tomasik

  • 63. Data: 2021-08-10 04:40:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-09, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 09.08.2021 o 20:50, A. Filip pisze:
    > Ja też nie - i piszę, że jest źle. Za po było też źle ale nie tak
    > bardzo, gdzie obecnie prokuratura całkiem oficjalnie pełni rolę polityczną.

    Problem MZ przy porównywaniu zależności czy sędziów czy prokuratorów np. w
    systemach zagranicznych polega na tym, że tam, gdzie uważamy, że jest
    nieco lepiej opiera się to jednak w dużej mierze na jakiejś przyzwoitości.
    Jak ktoś gdzieś popełnia oczywiste sk..stwo (i daje się złapać) to się
    podaje do dymisji, lub zostaje do tego zmuszony. U nas wszyscy idą w
    zaparte, że nic się nie stało. Różnica pomiędzy pis i po jest zaś taka, że
    po szło w zaparte mniej i aż tak oczywiste "przekręty" nie przechodziły.
    Zależność za po na pewno też była. Nie było po prostu aż tak bezczelnych
    nadużyć i przyzwolenia na nie.

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2021-08-10 06:25:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > po szło w zaparte mniej i aż tak oczywiste "przekręty" nie przechodziły.
    > Zależność za po na pewno też była. Nie było po prostu aż tak bezczelnych

    Dokładnie - może w dojrzałych demokracjach działa to lepiej, mimo że
    samo w sobie taka zależność jest patologiczna.

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2021-08-10 06:40:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Dokładnie - może w dojrzałych demokracjach działa to lepiej, mimo że
    > samo w sobie taka zależność jest patologiczna.

    W przejrzałych demokracjach minister od lotu w którym ginie prezydent
    trwa na stołu na którym "może tuszować" pół roku po zdarzeniu?

    W normalnych demokracjach min. Klich (PO) podałby się do dymisji
    przyjętej przez premiera Tuska (PO) góra dzień lub dwa po
    czy byłby winny czy nie bo
    1. Od odpowiedzialności szefa/ministra się nie wyłga.
    Kompetentny powinien był coś zrobić, niekompetentny wylatuje.
    2. Trwanie pół roku na stanowisku "mogącym dać możliwość tuszowania"
    świadczy o "standardach" jego, jego premierze i jego partii.

    --
    A. Filip

  • 66. Data: 2021-08-10 09:03:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2021 06:40:53 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

> [...]
    >
    > W normalnych demokracjach min. Klich (PO) podałby się do dymisji
    > przyjętej przez premiera Tuska (PO) góra dzień lub dwa po

    Ale czemu? Nie wiadomo co sie stalo, trzeba wyjasnic a nie podawac sie
    do dymisji.
    Poza tym wszyscy mowili, ze Tu-154 trzeba zmienic, ale nikt nie
    zmienial, i to nie jest wina MON :-)

    A tutki stale lataly ... w koncu i Tusk nimi latal, i sam Klich pewnie
    tez ...

> [...]
    > 2. Trwanie pół roku na stanowisku "mogącym dać możliwość tuszowania"
    > świadczy o "standardach" jego, jego premierze i jego partii.

    A tu jak widzisz - powychodzily rozne fakty z jednostki,
    ktorych ... kompetentny minister niby nie powinien miec, ale wiadomo
    jak dziala wojsko - akurat na calym swiecie tak samo - na stan dobry
    nie ma pieniedzy, stan zly trzeba ukrywac :-)

    J.

  • 67. Data: 2021-08-10 16:02:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No to u nas nie. Może gdzieś tam, gdzie Ty jesteś.

    Robert Ty na prawdę wierzysz w to co piszesz? Radiowozy pod
    szpitalami/SOR-ami nie wystają po kilka godzin w oczekiwaniu na swoją
    kolejkę. Dla zwykłych pacjentów są za to porobione płatne parkingi.
    I piszę to nie jako pacjent, ale jako były pracownik szpitala.

  • 68. Data: 2021-08-10 16:09:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zacznijmy od tego, jak bardzo z policją związani są przestępcy i vice versa.
    Te środowiska są nie tylko od siebie zależne, ale wręcz się przenikają (dlaczego to
    zapytaj kryminologa - pewnie niczego innego nie
    umieją).
    Byłoby to samo.

    -----

  • 69. Data: 2021-08-10 16:11:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spytać, czy prokurator ma na stole bezpośredni telefon z lokalną aktualną kanapą, jak
    to było za PZPR.

    -----

  • 70. Data: 2021-08-10 16:14:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To będą sądzić prezydenta we Francji, czy nie będą?

    -----