  • 1. Data: 2007-04-15 13:30:07
    Temat: Temat wraca jak bumerang, ale odpowiedzi nie mogę znaleźć - Praca w Anglii
    Od: sjastrz <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Jestem studentem, w poprzednie wakacje pracowałem ok 1,5 miesiąca w
    Zjednoczonym Królestwie, jednak nie zarejestrowałem się w HomeOffice co
    jest podstawą do uzyskania dokumentów odnośnie spraw podatkowych.
    Posiadam jedynie kartki (tzw. payslip).
    Czyli oficjalnie nie byłem zarejestrowany.

    Czy przemilczenie tej sprawy będzie dobrym posunieciem i nie zawracać
    sobie tym głowy?

    Z poważaniem
    sjastrz

  • 2. Data: 2007-04-15 17:47:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "sjastrz" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czy przemilczenie tej sprawy będzie dobrym posunieciem i nie zawracać
    > sobie tym głowy?

    zajrzyj na pl.soc.prawo.podatki.

    Źródłem informacji dla US może być
    a) życzliwy sąsiad
    b) jakaś instytucja angielska, bo jednak podatek jakić ci tam potrącili,
    więc to nie jest tak, że nic o tobie nie wiedzą.
    c) ty sam

    Jeśli chodzi o punkt b) to raczej wątpliwe, żeby takowa instytucja sama z
    siebie wyskoczyła z pomysłem przekazania tej informacji do Polski, ale może
    się trafić.
    punkt a) jest niestety nieprzewidywalny
    jeśli chodzi o punkt c) to o ile nie przeholowałeś w zarobkach, to raczej
    się nie pochwalisz, ale o ile nie pracujesz i nagle kupiłeś sobie samochód
    to US się ciebie zapyta skąd miałeś pieniądze na zakup i wówczas sam się
    wygadasz.

    Więc zastanów się czy te parę złotych jest warte zastanawiania się przez
    najbliższe 6 lat.