    From: "Mariusz" <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: TPSA i problem - długie
    Date: Tue, 17 May 2005 14:42:14 +0100

    Witam wszystkich moj problem dotyczy sporu z TP SA a, mianowicie:

    Podczas zamówienia usługi przeniesienia łącza ISDN na moje pytanie o
    koszt tej usługi została mi udzielona odpowiedz ze usługa ta jest bezpłatna
    (nigdy wcześniej cennik usług dodatkowych dla łącza ISDN nie został mi
    dostarczony), czym zostałem wprowadzony w błąd. Informacja ta została
    potwierdzona prze pracownika Telepunktu (Olsztyn na ul. Piłsudskiego)
    podczas podpisywania Aneksu do umowy. Informacje uzyskane przeze mnie
    spowodowały chęć skorzystania z usługi przeniesienia łącza, a nie
    rozwiązania jednej umowy i zawarcie kolejnej w nowym miejscu zamieszkania co
    było by korzystniejsze dla mnie, jak się okazało po otrzymaniu faktury.

    W tym momencie złożyłem reklamacje niestety nieszczęśliwie znów za
    pomoca Błękitnej Linii 9393 Pani WZ przyjmująca reklamację zapisała w
    systemie informatycznym niepełną treść mojej reklamacji (jak później mi
    przeczytała to Pani w BOK - na żywo tym razem). Nie pisząc iż nie zgadzam
    się z kwotą na fakturze bo zostałem wprowadzony w błąd ale że nie zgadzam
    sie z kwotą bo nic nie wiedziałem - a to różnica przecież. Nic nie
    wiedziałem przed rozmową z 9393 a później wydawało mi się, że wiem. Dlatego
    moja reklamacja została rozpatrzona negatywnie. Jenocześnie powiadomiono
    mnie iż decyzja kończy drogę postępowania reklamacyjnego i dalszych roszczeń
    mogę dochodzić w postępowaniu sądowym lub przed stałym polubownym sądem
    konsumenckim przy prezesie URTiP.
    CZYŻ TO NIE TOTALNA IGNORANCJA KLIENTA I SPYCHOLOGIA ??
    Jak się dowiedziałem w O/O URTiP w Olsztynie nikt jeszcze nie wszczynał tej
    drogi postępowania co samo świadczy za siebie jak przepisy są ułożone i pod
    kogo w takich przypadkach. Sam już jestem zniechęcony do dalszej walki, ale
    nie odpuszczę.
    Wiem że rozmowy na 9393 nie były nagrywane więc nie ma zapisu mojego
    zlecenia i nie ma zapisanego na taśmie jak kobiecina mnie w błąd wprowadza,
    po mojej stronie jest świadek żona słyszała całą rozmowę z 9393 i była
    również ze mną w Telepunkcie - gdzie potwierdzono "bezpłatność" tej usługi.
    Moje pytanie dotyczy:
    1. Co robić - nie jestem prawnikiem - czy brnąć w tryb polecony prze TP Sa
    czyli urząd URTiP - ale w tym przypadku bedą mi nalczać odsetki od
    niezapłaconej faktury ponieważ ich (TPSA) postępowanie reklamacyjne został
    zakończone??
    2. Jaki skutek prawny ma informacja podana przez pracownika TPSA ? Czy ma
    większą wagę niż informacja zawarta w cenniku ?- którym wtedy nie
    dysponowałem i właśnie o to pierwotnie chciałem zapytać ( o cene usługi)
    skutkiem czego było natychmiastowe jej zamówienie?
    3. Jakie mam szanse na wygranie tego? moze szkoda czasu i zdrowia.
    4. Może zaangażować prase - bo tylko w nią w tej chwili wierzę ? - jeśli tak
    może znacie namiar na kogoś kto się zajmnie tą sprawą?

    PS. Dodam, że dla potwierdzenia nieznajomości przez pracowników Błękitnej
    linii cenników (regulaminów) własnej firmy w obecności świadków wykonałem
    telefon na 9393 pani JP udzieliła informacji iż usługa zarówno przeniesienia
    łącza analogowego jak i ISDN jest to usługa bezpłatna.

    --
    Z poważaniem

    Mariusz R