  • 11. Data: 2004-11-14 20:27:36
    Temat: Re: TP SA i Bezpłatne Bilingi
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cn8eld$hn$1@inews.gazeta.pl...

    > art 223 PT

    Dziękuję. Rozumiem. Reasumując:
    TP SA może jeszcze do wakacji pobierać opłatę za bilingi, chyba, że
    wcześniej zostaną wydane nowe przepisy wykonawcze lub nowe rozporządzenie.
    Rozumiem także, że ustawa sama w sobie nie moze zastąpić rozporządzenia lub
    być rozporządzeniem?

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]

  • 12. Data: 2004-11-14 20:39:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    > Dziękuję. Rozumiem. Reasumując:
    > TP SA może jeszcze do wakacji pobierać opłatę za bilingi, chyba, że
    > wcześniej zostaną wydane nowe przepisy wykonawcze lub nowe rozporządzenie.

    Nie do końca. Orzeczenie ETS sie kłania.

    > Rozumiem także, że ustawa sama w sobie nie moze zastąpić rozporządzenia
    > lub być rozporządzeniem?

    W mojej opinii jeżeli jakis zapis rozporządznia - obowiazujacego do 3
    wrzesnia 2005 - jest sprzeczny z ustawą LUB innymi zapisami prawa, to
    nie może byc stosowany.

    Natomiast zapisy ustawowe są czesto zbyt malo precyzyjne. Szczególnie,
    gdy w grę wchodza rozwiązania technologiczne, a tak to jest w przypadku PT.

    M.

  • 13. Data: 2004-11-14 20:45:21
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cn8fq6$4vm$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie do końca. Orzeczenie ETS sie kłania.

    Tylko _niestety_ TP SA z tego orzeczenia nic sobie nie robi, a wszelkie
    argumenty odpiera powołując się na Rozporządzenia Ministra Infrastruktury §
    7 ust.7 pkt.1.
    Czyli jednoznacznie nie mozna "wymusić" na TP SA przesyłania _bezpłatnych_
    bilingów.
    Mam rację?

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]

  • 14. Data: 2004-11-14 21:13:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Chmielu napisał:

    > Czyli jednoznacznie nie mozna "wymusić" na TP SA przesyłania
    > _bezpłatnych_ bilingów.
    > Mam rację?

    Jednoznacznie, czyli mając papier w reku nie. Ale próbować mozna
    ;-P

    M.

  • 15. Data: 2004-11-15 06:40:43
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cn8hpp$g21$1@inews.gazeta.pl...

    > Jednoznacznie, czyli mając papier w reku nie. Ale próbować mozna
    > ;-P

    Dziękuje za wszystko...

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]

  • 16. Data: 2004-11-15 08:43:29
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 11/14/2004 9:45 PM, Chmielu wrote:
    [...]
> [...]
    > Infrastruktury § 7 ust.7 pkt.1.
    > Czyli jednoznacznie nie mozna "wymusić" na TP SA przesyłania

    TP SA przesyła bezpłatne billingi - płatne jest ich sporządzanie i
    dostarczanie ;-)
    Obowiązek dostarczenia billingu wynika z ogólnych norm - sprzedawca
    usługi winien dostarczyć specyfikację wyswiadczonej usługi, jaka jest
    billing - ma to szczególną doniosłość, gdy próbuje pobrać opłatę za
    niewyświadczone usługi, np. nie zgodnie z umową. Uzytkownik nie ma
    możliwości bez billingu stwierdzić za co płaci.
    Usługodawca czuje się bezkarny, bo ustawodawca/rozporządzeniodawca
    zrobił już wyjątek, traktując szczególnie operatorów, jako tych, którzy
    nie musza podpisywać faktur - prawo do szczególnego traktowania
    rozciagają sobie dowolnie, np. opłata za tzw. monitoring płatności jest
    przypisaniem sobie cech urzedu państwowego (vide opłata: koszty
    upomnienia); W relacjach pomiedzy podniotami równoprawnymi jest nie do
    pomyslenia, by pobierać opłatę za przypomnienie o zapłacie - ewentualną
    sankcją za opóźnienie sa odsetki, a nie nowa wspaniała usługa monitoringu.
    Ten typ tak ma.

    Pzdr: Catbert

  • 17. Data: 2004-11-15 09:37:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Catbert virtual_banana_spam@spam_wp.pl ...

    > TP SA przesyła bezpłatne billingi - płatne jest ich sporządzanie i
    > dostarczanie ;-)

    czy w takim razie można zazyczyc sobie zeby biling przyszedł w jednej
    kopercie z rachunkiem? Odpadły by koszta przesyłki, a drukowanie, hmm, ile
    to sie placi w jakims punkcie za wydruk? A, niech strace 25 gr za strone!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 18. Data: 2004-11-15 11:44:23
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 11/15/2004 10:37 AM, Budzik wrote:
> [...]
    > to sie placi w jakims punkcie za wydruk? A, niech strace 25 gr za strone!

    No, zażartowałem sobie - one zawsze będa płatne, o ile nikt tego nie
    wymusi - nalepiej, by było to w czasie gry w golfa i wysoka persona
    powiedziałaby komustam: wiesz, teraz było tak, ale myslę, ze nie było
    dobrze, teraz będzia tak, jak powiem...

    Pzdr; Catbert

  • 19. Data: 2004-11-15 21:29:41
    Od: "huri-khan" <e...@x...puvc.cy>

    Użytkownik "Chmielu" <j...@A...pccom.info> napisał w wiadomości

    > Żartujesz oczywiście...? :-)
    > No tak. Era GSM może wystawić bezpłatne bilingi, TP SA oczywiście nie...
    > Nie skomentuję... :(

    W najtańszym abonamencie Era nie wystawia bilingów.

    --
    [Pozdrawiam][huri-khan][GG 177094][klub.chip.pl/rasrob]
    Jesli wodka w pracy szkodzi, porzuc prace, o co chodzi.

  • 20. Data: 2004-11-15 22:57:10
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "huri-khan" <e...@x...puvc.cy> napisał w wiadomości

    > W najtańszym abonamencie Era nie wystawia bilingów.

    W sumie słusznie.
    Dla 10-ciu rozmów w miesiącu...

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]